Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Tips til lydbok på laaaang alenebiltur

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-12, 23:49   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til lydbok på laaaang alenebiltur

Jeg skal kjøre ned bilen til hytta mens resten tar fly, det er ca 12 timers kjøretur alene og jeg ønsker meg tips om lydbok.
Helst:
*Engelsk
*Spennende eller morsom
*ikke chic-lit eller moderne krim
*Kan gjerne være noe jeg har lest (dvs kan godt være superkjent bok)

Vet du om noen bra lydbøker som kan passe?

Gammel 29-06-12, 23:52   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Tips til lydbok på laaaang alenebiltur

Knausgård. Spenningen ligger i å ikke sovne bak rattet.

Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 00:00   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Haha!

Gammel 30-06-12, 00:01   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Da jeg kjørte 12 timer alene for noen år siden (og mann og barn reiste på annet vis) lyttet jeg til "Kafka på stranden" av Haruki Murakami.
Jeg lyttet på norsk og akkurat den boka er i følge noen japanskyndige jeg kjenner bedre i norsk oversettelse enn i engelsk.

Boka er merkelig, men jeg synes den var fascinerende på mange måter.

Jeg har også hatt en lang kjøretur med "Mengele Zoo" av Nygårdshaug. Den likte jeg ikke så godt, men den var god tidtrøyte.

Bra forslag, har lest en god del Murakami. Takk!

Gammel 30-06-12, 00:07   #5
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 00:10   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Beatles?
Noe av Hamsun?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 00:11   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Eller Ringenes Herre. Lakmustesten på om du tåler den en gang til er hvis du syns film nummer tre sluttet så uforståelig brått. Det var jo bare fire-fem slutter og ingenting fra Åndenes hus eller hva det nå het.

Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 00:14   #8
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Stephen Brigg's høytlesing av Good Omens. (Det er den versjonen de har på iTunes.) Den varer litt over 10 timer.

Ben "nice and accurate" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 00:22   #9
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Dresden files!

Gammel 30-06-12, 00:36   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Beatles?
Noe av Hamsun?

Tja, tjo, jeg blir irritabel av Hamsun jeg. Kanskje ikke så lurt når jeg skal kjøre, har problemer nok med road rage som det er.

Gammel 30-06-12, 00:36   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg er veldig fornøyd med Stephen Brigg's høytlesing av Good Omens. (Det er den versjonen de har på iTunes.) Den varer litt over 10 timer.

Ben "nice and accurate" Murphy

Oh, veldig bra tips!

Gammel 30-06-12, 00:37   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Dresden files!

Har alle kommet som lydbøker? Liker Dresdenbøkene veldig godt, men må si de tok seg opp fra nr 4 egentlig.

Gammel 30-06-12, 00:46   #13
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

J.M Coetzee´s Disgrace.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 00:47   #14
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har alle kommet som lydbøker? Liker Dresdenbøkene veldig godt, men må si de tok seg opp fra nr 4 egentlig.

Jepp, er 13 stk no.

Gammel 30-06-12, 06:46   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Dresden gjorde seg som lydbok!

Ellers holder jeg på med Mistborn-serien av Brandon Sanderson på lydbok nå. Jeg har ikke kommet så langt, men den gjør seg godt som (Audible-)lydbok, syns jeg. Fin opplesning.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 08:49   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Ian mcewan Solar. Har humret og knegget meg gjennom den til og fra jobb i fjor høst.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 08:59   #17
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lyst til å høre Stephen Fry lese Harry Potter.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 09:03   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hørt Knausgård som lydbok, men har lest alle seks bøkene og aldri opplevd dem som spesielt søvndyssende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 09:05   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sookie Stackhouse-serien! (True Blood) Morsomt, fengende, spennende, og det finnes elleve eller tolv bøker, så du har nok å høre på.

Edit: Om du likte Dresden, tror jeg nok du liker Sookie også. De er akkurat passe enkle til at man kan gjøre andre ting mens man lytter, som bilkjøring og husvask. Desden er forresten også veldig fine som lydbøker. :har hørt gjennom alle:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Sist redigert av Fibi : 30-06-12 kl 09:35.
Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.