|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 200 kroners-grensen på kjøp fra utlandetJeg kjøper ofte på nett, gjerne fra Sverige og Danmark, gjerne for litt større beløp, men holder meg under 1000 kr før toll kommer i tillegg. Nå har jeg funnet noe som koster 217 kr med porto, må jeg bare regne med at jeg får toll på toppen av det?
![]() |
#2 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: 200 kroners-grensen på kjøp fra utlandetJeg har (ofte) handlet for 197,- + frakt. Om avsender er nøye med å spesifisere frakten, greier Posten stort sett å gjøre sin jobb riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 200 kroners-grensen på kjøp fra utlandetGrensa er 200 UTAN frakt, men om verdien på varen er over 200 så blir det rekna mva også av frakten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: 200 kroners-grensen på kjøp fra utlandetJeg har bestilt varer til 198 kr fra UK, og ikke betalt moms. Frakten kom utenom.
![]() |
#5 |
audio, video, disco
![]() Sv: 200 kroners-grensen på kjøp fra utlandetOk, for plagget koster under 200, da vil det altså gå bra om de spesifiserer på pakka, ja? Flott!
![]() |
#6 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 200 kroners-grensen på kjøp fra utlandetJeg vet ikke om det er mange nettbutikker som er klar over grensa i Norge, men har noen ganger opplevd at de har skrevet ned prisen. Nå nylig bestilte jeg en fotballskjorte fra Danmark og da sto det ikke verdi i det hele tatt. Slapp toll.
![]() |
#7 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 200 kroners-grensen på kjøp fra utlandetOm du ligg rett oppunder grensa så er det verdt å merke seg at innførselsverdien er basert på Tollvesenets ukekurser som du finn på http://www.toll.no/templates_TAD/Tol...epslanguage=no |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
audio, video, disco
![]() Sv: 200 kroners-grensen på kjøp fra utlandet
Ok, plagget kom på 186 kroner, da går det nok fint!
![]() |
|
|