Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Sommerkrim

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-12, 12:27   #1
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sommerkrim

Det er en stund siden jeg har lest krim, og jeg skjønner at det er mange nye forfattere på krimhimmelen. Jeg har lest og likt bl.a. Nesbø, Lindell, Läckberg (men ble litt lei henne etter hvert), Stieg Larsson og Anne Holt. Noen tips til hvem jeg kan ta fatt på?

Gammel 05-07-12, 12:39   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkrim

Torkil Damhaug, Johan Theorin, Chris Tvedt feks? Disse liker jeg ihvertfall.

Gammel 05-07-12, 12:41   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Torkil Damhaug, Johan Theorin, Chris Tvedt feks? Disse liker jeg ihvertfall.

Og Jørgen Brekke og Jørn Lier Horst. De er kjempebra!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 12:43   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Og Jørgen Brekke og Jørn Lier Horst. De er kjempebra!

Å, takk!

Gammel 05-07-12, 12:45   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes jeg iallefall
Jeg er veldig glad i krim da.

Gammel 05-07-12, 14:57   #6
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for tips! Da skal jeg sjekke litt rundt og lage meg leseliste for sommeren. Det er lov å være optimist og tro at jeg får lest masse.

Gammel 05-07-12, 14:59   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Lars Kepler, Henning Mankell og Liza Marklund.

Gammel 05-07-12, 15:00   #8
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Standard

Takk og takk. Marklund har jeg lest, og likte veldig godt. Mankell tror jeg at jeg har litt av i hylla - ulest. Ta frem, kanskje?

Gammel 05-07-12, 15:19   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Tom Kristensen. Han har gode enkeltstående krimromaner.

Gammel 05-07-12, 19:13   #10
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Mye bra nevnt her. Vil føye på Thomas Enger. Hans første bok Skinndød er på tilbud i pocket på Norli nå (og også flere av de andre titlene som er nevnt bl.a. Kepler, Tvedt, Horst og Theorin).

Gammel 05-07-12, 19:22   #11
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

I tillegg til flere av de allerede nevnte liker jeg også Jussi Adler Olsen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 19:28   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hører nå på en bok av Hjorth og Rosenfeldt, "Mannen som ikke var en morder". Den synes jeg er underholdende, passe for en dag på stranden. Helten er en psykolog, en rimelig sær sådan.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 19:50   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg hører nå på en bok av Hjorth og Rosenfeldt, "Mannen som ikke var en morder". Den synes jeg er underholdende, passe for en dag på stranden. Helten er en psykolog, en rimelig sær sådan.

Har lest noen jeg og.

Gammel 05-07-12, 20:55   #14
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Johan Theorin skriv veldig godt. Min nyoppdaga favoritt er og Hans Olav Lahlum. Han skriv intrikat historisk krim, i Agatha Christie-stil.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 21:05   #15
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anna Grue, Carin Gerhardsen, Mons Kallentoft, Leif G.W. Persson, Trude Teige

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 21:18   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kepler.
Akkurat nå leser jeg siste frs Lindell. Helt grei og lett krim.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 21:32   #17
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Peter Robinson. Britisk krim med handling fra Yorkshire.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 22:48   #18
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Arnaldur Indridason ( mulig feilskrevet) skriver god krim. I tillegg har jeg lest dansk krim av et søskenpar eller ektepar som jeg ikke klarer å hente navnene fra hukommelsen...

Gammel 05-07-12, 23:48   #19
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Arnaldur Indridason ( mulig feilskrevet) skriver god krim. I tillegg har jeg lest dansk krim av et søskenpar eller ektepar som jeg ikke klarer å hente navnene fra hukommelsen...

Er ikke Kaaberbøl og Friis du tenker på? De er riktignok ikke søsken eller ektepar.

Gammel 06-07-12, 09:54   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg har nettopp lest en av Kaaberbøl & Friis.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.