|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselHan burde kanskje prøve fengsel i hjemlandet sitt, tenker det tross alt er mye bedre her.
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselJeg blir bare sånn |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselAltså, man tilbys rimelig hverdagsmat. Man vil ikke ha det man blir tilbudt, og får da tilbud om annet, rimelig alternativ. Og klager fordi det er religion som gjør at man ikke vil ha den første retten og mener derfor man bør få noe bedre enn alternativet? Nei, det blir for dumt.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselDen der pakken han hadde liknet mye på de middagene mammaen min fikk servert da hun bodde hjemme like før hun døde av kreft. Hun måtte også varme opp "sjøl". Også likner det mye på Fjordland-maten jeg selv spiser mens ungen er hos faren sin.
![]() |
![]() |
#9 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselJeg synes det er helt fair at man skal slippe å måtte spise svinekjøtt, og at man da bør få grei hverdagsmat med ok næringsverdi som alternativ. Men det høres det da ut som de får. Akkurat den potetsuppa hørtes litt guffen ut om den er som beskrevet. Da kan jeg skjønne at det ikke er drømmematen, men når han samtidig kan kalle kjøttkaker for søppelmat, har jeg ikke helt trua på at suppa heller er så ille. Ellers hørtes det da ut som greie alternativer. Er det et problem at man må varme opp maten selv? De fleste andre folk må da til og med lage maten på egen hånd. Nei, ikke den store sympatien å hoste fram her. Synes mer synd på de som er berørt av forbrytelsene han har gjort, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselSå lenge maten er næringsmessig forsvarlig, og han slipper å spise svin syns jeg det meste er greit.
![]() |
#11 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengsel
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselSympatien min stikker ikke så veldig dypt kjenner jeg. Garantert mange eldre som lever på minibudsjett som hadde blitt glad for den middagen der. fordi de ikke har råd til middag hver dag. Kunne fått sone i hjemlandet sitt, så fikk han vel riktig mat sikkert. |
![]() |
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
Står det noko om heroin i Koranen då? Det er jo dei som på ramme alvor meiner at khat er greit, men alkohol er synd, fordi det står ingenting om khat eller andre narkotiske stoff i Koranen... Enkel logikk for den fundamentalistiske skriftlesaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
superbruker
|
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselVeldig mange eldre som har hjemmesykepleie som hjelper de med maten må ta til takke med Fjordland og andre ferdigmiddager hver eneste dag. For det er et krav fra hjemmesykepleien at middagen skal bare varmes opp. Noen få eldre er heldige og har pårørende som ordner hjemmelagede middager til de. Flesteparten derimot er henvist til det han i artikkelen referer til som uverdig mat. Helt bak mål! Ingen sympati fra meg i hvert fall.
![]() |
#18 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselJeg klarer vel ikke helt å hoste opp den store sympatien. Dvs jeg syns de skal få mat som er næringsrikt og alt det der selv om de er muslimer og ikke kan spise det som blir servert. Sålenge de får det så ser jeg ikke helt det store problemet at de må varme opp mat selv osv.
![]() |
#19 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Muslimer diskrimineres i Tromsø fengselJeg tenker at denne fyren ikke fremstår spesielt reflektert eller klok når han går ut og klager på mat som virker helt akseptabel. Og han bør i alle fall ikke tillegges noen som helst verdi som representant for andre enn seg selv når han sier dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Librocubicularist
|
Det er eg veldig einig med deg i! |
![]() |
![]() |
![]() |
|