Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

De beste kaffetipsene - Nespresso

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-12, 11:53   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

De beste kaffetipsene - Nespresso

Jeg har full kontroll på latte-variantene. Jeg lager verdens beste latte. Men det er jo så mye mer! Rosabaya de Columbia - hva er ditt beste tips der? Det blir jo så sterkt uten melk. Men jeg synes ikke det trenger være melk på alt. (Og så blir det så små porsjoner).
Den knallrosa i limited edition - hva gjør dere med den? Og Volluto og Dulsao? Jeg trenger altså tips til hvordan jeg kan bruke dem.

Gammel 08-07-12, 12:01   #2
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: De beste kaffetipsene - Nespresso

Den rosa Limited edition, er det naora du mener? Den er nydelig som espresso til noe søtt. Vi bruker den som dessertespresso. Og siden det går ut nå, har jeg akkurat bestilt 200 kapsler så jeg har en stund.

Ellers liker jeg vivalto som vanlig kaffe og arpeggio som vanlig espresso. Lattevarianter har jeg en annen maskin til, så der vet jeg ikke hvilke kapsler som passer best.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:03   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes fint endel av de espressovariantene kan lages som vanlig lungo.
Jeg er nemlig ikke veldig glad i espresso og kjører derfor det meste på stor kopp, så sant jeg ikke lager latte e.l.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:11   #4
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

JEg trenger det på norsk! Hva er vanlig lungo? Hvor mye vann har du i da?
Vivalto - bruker du stor kopp da? (Det er jo to varianter på maskinen).Uten melk?

Gammel 08-07-12, 12:15   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Mine favoritter er mørk lilla, grønn, gull, den rosa lilla (limited edition). Lungo er vanlig kaffekopp,
Jeg trykker da på den knappen med stor kopp. Det blir nesten en full Mummi kopp (vet ikke ml).
Jeg drikker mest kaffe uten melk, og jeg liker den litt sterk.

Gammel 08-07-12, 12:15   #6
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

JEg trenger det på norsk! Hva er vanlig lungo? Hvor mye vann har du i da?
Vivalto - bruker du stor kopp da? (Det er jo to varianter på maskinen).Uten melk?

Vivalto som er vanlig kaffe skal i stor kopp. De to espressokapslene er til små kopper. Jeg synes espressokapslene smaker høgg om de brukes som storkoppkaffe.

Gammel 08-07-12, 12:16   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Vivalto som er vanlig kaffe skal i stor kopp. De to espressokapslene er til små kopper. Jeg synes espressokapslene smaker høgg om de brukes som storkoppkaffe.

Ikke den mørk lilla synes jeg.

Gammel 08-07-12, 12:18   #8
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Standard

Smaken er som baken. Den lilla (argpeggio?) er en espresso og jeg synes ikke den er egnet til noe annet enn espresso.

Gammel 08-07-12, 12:20   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Smaken er som baken. Den lilla (argpeggio?) er en espresso og jeg synes ikke den er egnet til noe annet enn espresso.

Det er sant

Gammel 08-07-12, 12:40   #10
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg for min del synes det er svært liten forskjell i smaken på alle kapslene, og bruker alle som lungo.

Gammel 08-07-12, 14:08   #11
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Veritas, dvs at du trykker på den knappen med mye vann? Og drikker den uten melk/med bittelitt melk?

Gammel 08-07-12, 14:09   #12
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Arpeggio er god til morgenlatte. Litt sterk.

Gammel 08-07-12, 14:43   #13
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Veritas, dvs at du trykker på den knappen med mye vann? Og drikker den uten melk/med bittelitt melk?

Ja, enten drikker jeg den uten melk, ellers steamer jeg melk og har oppi. Har melk opp til max og synes det er godt.
Kjøper stort sett lilla, grønn, blå og de to gullvariantene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.