|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() Etasjer på norsk vs engelskVi ser på film og mannen er som vanlig irriterende irritert på de som oversetter. De har oversatt 5. floor til 5. Etasje, og også ellers utover er det referert til 'femte' nærmest som en avdeling i et firma.
![]() |
#2 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etasjer på norsk vs engelskNei, sånne ting bør oversettere vite. Jeg hadde også irritert meg over det.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Etasjer på norsk vs engelskJeg gidder ikke irritere meg, men jeg greier ikke la være å kommentere det er jeg redd.
![]() |
#4 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etasjer på norsk vs engelskDet er feil, og det er irriterende. Men hvis det hele tiden blir referert til "femte", så kan det vel være like greit at det ikke er oversatt til sjette?
![]() |
#5 |
<*(((<
|
![]() Sv: Etasjer på norsk vs engelskJeg tenker at det ikke er feil, siden det er slik bygget faktisk er nummerert – det ligger jo i et land hvor de gjør det slik. Når jeg er på hotell i utlandet sammen med andre nordmenn oversetter ikke jeg heller når jeg skal omtale etasjen vi bor på.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Etasjer på norsk vs engelskJeg reagerer ikke og er rørende enig med torsk. Jeg sover i 1. etasje på hotellet mitt.
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Etasjer på norsk vs engelskTja, hvor jeg jobber entrer jeg bygningen fra bakkenivå som regel i 8. etg, av og til 6. etg. Alt er relativt
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Etasjer på norsk vs engelskEr filmen britisk eller amerikansk, da? I USA nummererer de etasjene som i gjør i Norge.
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Etasjer på norsk vs engelskDe gjorde det i hvert fall i alle offentlige bygg der jeg bodde i ett år (Oklahoma).
![]() |
|
|