Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Finnes den perfekte kvinnen her inne på FP?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-12, 15:59   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Finnes den perfekte kvinnen her inne på FP?

En gang innimellom blir jeg dratt inn i mine gamle perfeksjonist-drømmer. Tanken om å få til "alt" virker forlokkende og får meg til å fundere over hvordan jeg kan få det til. Det er selvsagt helt urealistisk for meg, all den tid jeg er både kronisk syk og bedagelig anlagt. MEN, jeg undres, finnes denne perfekte kvinnen jeg drømmer om? Og finnes hun her inne? I så fall vil jeg virkelig vite om deg

Hva er den perfekte kvinnen som får til alt lurer du kanskje? Jo, her er min beskrivelse

• Er i jobb, trives i jobben og tjener greit (aller helst godt...)
  • Trener. Gjerne fast, og på en slik måte at det synes. Trenger ikke å ha perfekt kropp, men mer typen "Jeg har overskudd, huden gløder, rumpa er i det minste litt spretten..."
  • Er i et kjærlig og godt forhold, med gjensidig respekt og alt det der. Regelmessig sex, og gjerne spennende i tillegg.
  • God mor (de fleste her på FP har vel lest seg til hva DET er....)
  • Lager mat fra bunnen av, gjerne med økologiske råvarer, kortreist eller hva annet som skulle være fint og flott. Klarer å få ungene til å spise hva det skulle være, og nyter sine gulrøtter og mandler på lørdagskvelden. Hun blogger flittig om alt hun lager. Oppskriftene er gjerne hjemmelagede...
  • Har et sosialt liv, også utenom familie. Forening, bridgeklubb eller champagnelunch. Samme hva, men relasjoner til venner er intakte og sterke.
  • Har en eller flere hobbyer, hvor hun kan være kreativ og produsere klær, gaver, album eller andre ting som er symboler på hennes skapende jeg. Interiør, cupcakes etc. Det kommer under dette punktet. Aller helst finnes det en blogg hvor alt dette dokumenteres.
  • Finner på ting sammen med ungene. Da snakker vi aktiviteter knyttet til årstid (ski, skøyter, vannsport), idrett (fotball, synkronsvømming, trampett eller annet), turer i skog, mark og hei, har gjerne båt eller hytte, eller begge deler. Eller kano for den sags skyld Ja, dere skjønner hva jeg mener. Også disse tingene havner gjerne i en blogg...
  • Så kommer det vanskeligste punktet. I tillegg til alle de andre punktene nyter den perfekte kvinnen livet. Hun er i nuet, tar seg tid til avkopling og gjerne meditasjon. Hun smiler og er glad, deler av alt sitt overskudd.

Det er garantert mer som skal på listen altså. Hun er tross alt perfekt.

SÅ. Er du her på FP?

Gammel 09-07-12, 16:04   #2
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes den perfekte kvinnen her inne på FP?

Gah! Jeg glemte reiser. Hun reiser jo både titt og ofte denne kvinnen. Med mannen, med familien, med venninner. You name it!

Gammel 09-07-12, 16:22   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ut fra at du har skrevet dette litt for moro, men det er to ting jeg lurer på:

• Hvorfor mener du dette er kjønnsspesifikt? Kan ikke dette være det perfekte menneske? Eller mener du det er andre "regler" som gjelder for menn? Det er jo ikke bare damer på FP. :kjepphest1:
  • For meg ville det perfekte mennesket være en som firet en del på punktene du har satt opp for å bidra litt ut over seg selv og egen familie. :kjepphest2:

Hvis man skulle ta dette på alvor, ville listen min sett ganske annerledes ut enn din.

Gammel 09-07-12, 16:35   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Døh, døgnet har bare 24 timer, selv for den perfekte kvinne.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 17:28   #5
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Midt i alt dette perfekte så er hun en sånn som "ikke bryr seg om rot" eller bruker opp evnene sine på sånne trivielle ting. Det er bare det at hjemmet hennes på magisk vis alltid ser ganske strøkent ut, for hun har selvsagt med sin gode smak funnet en mann som tar seg av sånt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 17:32   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor utstøtt blir man om man innrømmer å kunne krysse av for de fleste punktene på listen, inkludert kies siste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 23:45   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvor utstøtt blir man om man innrømmer å kunne krysse av for de fleste punktene på listen, inkludert kies siste.

(bortsett fra at kies siste i mitt tilfelle er betalt hjelp)

Men at det er så veldig perfekt er jeg ikke enig i. Mer perkfet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 17:41   #8
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe. Så lenge du ikke også har "arrogant" på lista er det helt greit, synes jeg. Og det er du jo ikke.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 09-07-12, 17:44   #9
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Forresten: Den ekte lista mi ville nok ha sett litt annerledes ut. Altså ikke så mye hva man gjør, men hvordan man er. Selvironi, nysgjerrighet/ønske om å forstå andre bedre, empati, humor osv.

Gammel 09-07-12, 17:48   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg registrerer hvertfall at jeg er milevis unna og det plager meg ikke i særlig stor grad. Med så mange krav til et perfekt liv ville jeg trolig vært enda mer deprimert embetet allerede er.

Gammel 09-07-12, 17:51   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det er i hvertfall ikke meg.

Men du glemte å få med at Den Perfekte Kvinnen/Personen også skriver fullstendig feilfritt, kan litt om alt som foregår i verden, er dyktig til å argumentere for seg (og er flink til å finne pålitelige kilder for sine argumenter), og kan fjase når det passer seg sånn.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 17:53   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke meg heller, og det kjenner jeg at er greit hvis det der er kriteriene.

Gammel 09-07-12, 17:53   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er da bedre enn det der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 17:56   #14
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen er perfekte så det så.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 19:01   #15
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg går ut fra at du har skrevet dette litt for moro, men det er to ting jeg lurer på:

• Hvorfor mener du dette er kjønnsspesifikt? Kan ikke dette være det perfekte menneske? Eller mener du det er andre "regler" som gjelder for menn? Det er jo ikke bare damer på FP. :kjepphest1:
  • For meg ville det perfekte mennesket være en som firet en del på punktene du har satt opp for å bidra litt ut over seg selv og egen familie. :kjepphest2:

Hvis man skulle ta dette på alvor, ville listen min sett ganske annerledes ut enn din.

Joda, det er skrevet for moro og jeg har prøvd å la min selvironi og mer avslappede holdning til livet skinne gjennom.

Kommentar til første kjepphest: Det er vel i grunnen ikke spesielt for kvinner nei, men siden jeg er kvinne ble det skrevet ut fra meg på en måte. Jeg tenker ikke at det er andre regler for kvinner enn menn. Samtidig tror jeg at det er flere kvinner som sliter med "flink pike" syndrom og perfeksjonisme, enn det er menn. Men det vet jeg egentlig fint lite om stemmer.

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Midt i alt dette perfekte så er hun en sånn som "ikke bryr seg om rot" eller bruker opp evnene sine på sånne trivielle ting. Det er bare det at hjemmet hennes på magisk vis alltid ser ganske strøkent ut, for hun har selvsagt med sin gode smak funnet en mann som tar seg av sånt.

Ahhh! Punktet om et perfekt hjem glemte jeg jo! Det er jo et vesentlig punkt. Det er nemlig der det liksom rakner for meg. Holde huset ryddig lissom

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke utstøtt. Det siste punktet forklarer jo litt. Hadde du klart å ha huset på "g" i tillegg måtte du ha forklart meg hvordan du får det til! Jeg blir nysgjerrig på sånt.

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Forresten: Den ekte lista mi ville nok ha sett litt annerledes ut. Altså ikke så mye hva man gjør, men hvordan man er. Selvironi, nysgjerrighet/ønske om å forstå andre bedre, empati, humor osv.

De tingene du nevner her føler jeg er mer en beskrivelse av et godt menneske, ikke perfekt. Men jeg skjønner hva du mener, og det er jo klart at disse tingene er langt viktigere, eller skal man si har større påvirkning i livet, enn de punktene jeg nevner.

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det er i hvertfall ikke meg.

Men du glemte å få med at Den Perfekte Kvinnen/Personen også skriver fullstendig feilfritt, kan litt om alt som foregår i verden, er dyktig til å argumentere for seg (og er flink til å finne pålitelige kilder for sine argumenter), og kan fjase når det passer seg sånn.

Ja, disse punktene glemte jeg! De skulle stått. Hun leser aviser, hører på interessante radioprogrammer om viktige ting. Leser alle de riktige bøkene, gjerne om politikk eller miljøvern. Og DER kom jeg på en annen ting. Hun resirkulerer jo for svingende. Herlighet hvor god hun er å resirkulere!

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hvorfor må den perfekte kvinne blogge så mye?

Ellers kan jeg trygt si at jeg er langt unna.

Tja si det? Tvangstanke tror jeg...eller bare en eller annen fjong/teit ide

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ingen er perfekte så det så.

Pfft....det kan du ikke vite

Gammel 09-07-12, 19:14   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Var dette en kontaktannonse..? For jeg er nemlig opptatt, skjønner du.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 19:20   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, var ikke det en del av definisjonen på en perfekt kvinne da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 20:03   #18
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Fader og!

Gammel 10-07-12, 08:31   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Den perfekte kvinne? Høres ut som en i en amerikansk forstad på film....

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 17:55   #20
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvorfor må den perfekte kvinne blogge så mye?

Ellers kan jeg trygt si at jeg er langt unna.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.