|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Beste boligpolitikkHva mener dere er den beste boligpolitikken / hvilke grep bør gjøres? Mener dere videre prisoppgang, utflating, svak korreksjon eller krakk er det beste? Hva er den største trusselen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: beste boligpolitikkDet du nevner her er i stor grad tull etter min mening, og mange elementer vil ha motsatt effekt.
![]() |
#3 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: beste boligpolitikkTull? Dine ord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beste boligpolitikkBanken min regnet nå 7% når jeg søkte på lån. Så det er nå utfyllt derifra.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Beste boligpolitikkDer bane er bygget for lenge siden er det "greit" - men det kan være vanskelig å få bygget noe senere slik andre ting er bygd ut. Bane er lite fleksibelt i trasevalg og krever en såpass stor infrastruktur på flere områder at det skal en ganske stor trafikk til for at det skal kunne lønne seg. I teorien tror jeg omså busser med direkte elektrisk drift, slik man har i en del større byer rundt om allerede, hadde vært en mulighet.
![]() |
#6 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beste boligpolitikkEt krakk vil være fatalt, og det som utløser det tror jeg vil være storstilt utbygging kombinert med mindre arbeidsinnvandring og høyere arbeidsledighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Beste boligpolitikkMindre arbeidsinnvandring tror jeg ikke vil vi se med det første slik situasjonen er i en del andre land. Høyere arbeidsledighet kan vi få som resultat av økonomien i en del andre land og en manglende emne til å omstille oss her til lands - og et feil fokus i utdanningspolitikken. På sikt er det flere fallgruver for norsk økonomi.
![]() |
#8 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beste boligpolitikkJeg synes man skal fjerne hele U-en i BSU og rett og slett definere sparing til egen bolig som en God Ting uansett om man er 29 eller 36. Penger på en sparekonto øremerket bolig bør skattlegges annerledes enn luksusbåt og annen formue. Ja, og så synes jeg ordningen bør utvides i forhold til maks oppspart beløp.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beste boligpolitikk
![]() |
|
|