|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?..... Sist redigert av Honey : 13-05-15 kl 12:38. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?
Vi har denne til snuppa, og er kjempefornøyd.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Det er noe sånt vi har.
|
|
|
#4 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Vi kjøpte også akkurat Cybex til vår nesten 3-åring. Kjøpte på tilbud (tror jeg?) på Gränsens Barn på Nordby. Betalte rundt 1700 SEK.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Vi har både Cybex X-fix og Concord Transformer T og de er veldig gode seter begge to. Får begge på NAF-butikken til en god pris om du er medlem.
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Afipran? Nå LØY jeg, jeg mente postafen. Det står på pakken at man ikke skal gi til barn, men da jeg kjøpte en pakke for noen måneder siden i Haugesund, lente apotekeren seg over disken og hvisket: du må GJERNE gi en kvart (minstejenta veier 12-13 kilo) og ingen har noen betenkeligheter med det men, (og så snakket hun høyt) jeg må understreke at dette legemiddelet ikke skal gis til barn.
|
|
|
#7 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer her. Jeg hadde valgt Cybex Pallas 2-fix (9-36 kg) hvis jeg stod i dine sko, siden jeg vet at de har den på BilXtra her i byen.
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Hva er stol med magepute, Sonja?
|
|
|
#10 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Ville aldri brukt trepunktsele på et så lite barn. Det er så fort gjort at de plutselig sitter med selene rundt magen og hva om du kræsjer i et slikt øyeblikk? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Så gøy å se en slik stol!
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Hoho, det ser ut som sånne stoler jeg tilbringer tiden i når jeg er i fornøyelsesparker.
|
|
|
#13 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Multi-Tech kan ikke brukes fremover med 5-punktsselene hvis barnet veier mer enn 15 kg. Selene tåler bare 15 kg forovervendt.
|
|
|
#14 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Da fikk vi feilinformasjon i Sverige. Uansett ikke noe big deal akkurat for oss, all den tid guttungen veier 18 kg.
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Jeg er mer forvirret enn noen gang.
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Hva med Max Way til 2åringen og Pallas(bilxtra har den) til 4åringen? Da slipper du å kjøpe ny stol til henne noen gang, og han har et sete han kan sitte bakover med til 5år om dere vil. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Hvordan er de på tester?
|
|
|
#18 |
|
Øyboer
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Vist det viser seg om 1år eller 2 at han blir like bilsyk kan dere jo gå for en Pallas til. Beltestol må man jo uansett ha. En maxway, mobi eller zento får du lett solgt videre. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Tester på bakovervendt er vanskelig å diskutere. Maxway er plusstestet hvertfall. Zento strøk testen montert feil fremover. Mobi er jeg ikke sikker, kan se. Men alle er gode seter og de jeg vurderer høyest. Har som sagt kjøpt en zento til han på 6mnd (tenker å vente litt med å bruke den). Prøvde mobi men den sto dårlig i bilen så blir max way vi prøver som siste sete. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Øyboer
Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?Jeg synes og mobi er smal. Men satte 5åringen oppi den og han passet greit. Og hadde mer beinplass enn han har hatt i noen andre seter. Men den tok alt for stor plass hos oss på grunn av monteringen ja. Derfor går vi videre til Max Way som er litt breiere og pittelitt lengre i ryggen, men kortere i rumpe/lår. |
|
|
|
![]() |
|
|