Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Norges kristne - Hvilket århundre var vi i, sa du?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-12, 11:30   #1
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Norges kristne - Hvilket århundre var vi i, sa du?

Sitat fra FB-siden til det nye politiske partiet "Norges kristne":

Vi er et politisk parti som vil gjenkristne Norge. Målet er at alle skal slutte opp om Kristus og at kristne verdier skal velsigne alle deler av samfunnet. Får å nå dette målet må kristendommen få store særfordeler framfor andre religioner og livssyn. Kjernefamilien må styrkes gjennom store kontantoverføringer til familien som helhet. Det stimuleres økonomisk til at en av småbarnsforeldrene skal være hjemme på heltid. Støtte til alenforeldre styrkes vesentlig. Abort og skilsmisser totalforbys. Reell livstidsstraff innføres for alvorlige seksualforbrytelser, narkotikasmugling, drap og landsforræderi. Homofil praksis kriminaliseres. Israel - Guds eget land støttes uten unntak, ett hundre prosent. Statens engasjement i olje- og gasssektoren styrkes. Nasjonal matproduksjon styrkes. Økt lokal forvaltning av rovdyr. Nei til EU, EØS og Schengen. Vi går inn for en svært restriktiv og selektiv innvandring til kongeriket. Politi og grensekontroll må styrkes.

Sitat slutt.

Er det mulig?
Jeg trodde det var en fleip når jeg leste det første gangen, det er så langt utpå jordet at jeg trodde det var satire!
Håper alle kan ta seg en tur innom og rapportere denne gruppen!
Makan til gjeng med middelalderske mørkemenn skal du lete lenge etter, og det er en grei påminnelse om at ekstremister ikke nødvendigvis er muslimer.

Gammel 19-07-12, 11:43   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges kristne - Hvilket århundre var vi i, sa du?

Denne siden er laget av en temmelig gal mann som legger til mennesker i gruppa si uten tillatelse.

Det har vært ganske mange som har fått seg en gedigen overraskelse over å ha havnet i gruppa til denne typen, som er en person det har bikket over for for lenge siden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 11:44   #3
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke litt selvmotsigende å øke støtten til aleneforeldre vesentlig samtidig som man forbyr skillsmisse?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 11:47   #4
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det ikke litt selvmotsigende å øke støtten til aleneforeldre vesentlig samtidig som man forbyr skillsmisse?

Fyren som har laget siden er selvmotsigende i seg selv.

Denne siden viser på mange måter hvor lett det er på FB å lage en stor gruppe. Det er lett å overse hvilke grupper man blir lagt til og ikke og særlig dersom man ikke har en aktiv bruk av FB. Jeg har selv meldt meg ut av grupper som jeg definitivt ikke står inne for å stå i, men det krever at man følger med.

Gammel 19-07-12, 12:01   #5
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

At mannen som har laget siden er gal er det vel liten tvil om, men hvis du leser nedover veggen ser du at han ikke er alene, det er det som er skremmende.

Gammel 19-07-12, 12:06   #6
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

At mannen som har laget siden er gal er det vel liten tvil om, men hvis du leser nedover veggen ser du at han ikke er alene, det er det som er skremmende.

Nei han er ikke alene. Denne gruppen er velkjent og navnene der er kjente. Det er blant de mest fanatiske og forskrudde som finnes. Jeg ville bare understreke at det ikke er snakk om over 500 slik siden kan gi inntrykk av. Det er snakk om 10-20 mennesker som har bombardert nettsider og ødelagt for andre kristne i årevis. Jeg er blant dem som blir fordømt opp og i mente av denne gjengen og jeg har fulgt skriveriene i årevis. Jeg frykter dem ikke. Det er mange andre jeg frykter veldig mye mer for å si det sånn. Det er mange jeg synes er skremmende, men ikke disse.

Gammel 19-07-12, 12:08   #7
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er sikkert snakk om enker og enkemenn, og eventuelt voldtatte kvinner som er blitt nektet abort. Noe annet er vel sikkert helt utenkelig.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 12:11   #8
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg skjønner ikke helt på hvilket grunnlag du mener at vi skal rapportere denne gruppen? Uten at jeg har satt meg så veldig mye inn i FBs rapporteringssystem.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 12:11   #9
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Klart det er mulig. Alle visste vel at det fantes kristenfundamentalister av dette kaliberet som lever og ånder for å spre fordommer og intoleranse til likesinnede, og synes KrF er for rund i kantene. Skulle vel egentlig bare mangle at de ikke dannet eget parti, men jeg tviler sterk på at de noen sinne kommer over sperregrensa.

Gammel 19-07-12, 12:13   #10
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Klart det er mulig. Alle visste vel at det fantes kristenfundamentalister av dette kaliberet som lever og ånder for å spre fordommer og intoleranse til likesinnede, og synes KrF er for rund i kantene. Skulle vel egentlig bare mangle at de ikke dannet eget parti, men jeg tviler sterk på at de noen sinne kommer over sperregrensa.

Denne her er attpåtil utbryter fra et ekstremt parti som i årevis har forsøkt å komme over sperregrensa og som de fleste steder de har stilt lister har de fått færre stemmer enn navn på listen.

Gammel 19-07-12, 12:16   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nei han er ikke alene. Denne gruppen er velkjent og navnene der er kjente. Det er blant de mest fanatiske og forskrudde som finnes. Jeg ville bare understreke at det ikke er snakk om over 500 slik siden kan gi inntrykk av. Det er snakk om 10-20 mennesker som har bombardert nettsider og ødelagt for andre kristne i årevis. Jeg er blant dem som blir fordømt opp og i mente av denne gjengen og jeg har fulgt skriveriene i årevis. Jeg frykter dem ikke. Det er mange andre jeg frykter veldig mye mer for å si det sånn. Det er mange jeg synes er skremmende, men ikke disse.

Det er jo et hederstegn, Fnatten!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 12:20   #12
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er jo et hederstegn, Fnatten!

Ja det oppleves i grunnen helt greit.

Nå er jeg blant særgruppene som fordømmes av denne mannen, men det er få som slipper unna denne fyrens vrede. Så få at det aldri vil være mer enn en håndfull "rene" som kan føle for å stemme på ham.

Gammel 19-07-12, 12:40   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmende lesning på den siden der.
Jeg sier meg enig med Maverick, Fnatten.

Gammel 19-07-12, 12:49   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvem er dette? Link? Er det krisesenter.org-&co som er i farta?

Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 13:00   #15
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Ekstremistar og fundamentalistar er skumle, uansett farge, religion eller ideologi.

Eg kjenner ein person som godt kan tenkast å støtte denne gruppa. Det er både skremande og litt komisk å lese enkelte facebookoppdateringar med tydelege rasistiske uttalelsar, for deretter å lese neste oppdatering om kor god Gud er og lovprising av skaparverket.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 14:48   #16
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Mange interessante medlemmer i den gruppa.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 14:50   #17
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jøss, måtte jo inn å lese.
Og det var jo faktisk bare litt skremmende.

Gammel 19-07-12, 15:31   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du store. Jeg trodde sånne bare fantes i parodier.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 19:04   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å du milde. Fanatisme er skumle greier, uansett hvilket livssyn den måtte forfekte.

Gammel 19-07-12, 19:22   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, vi snakker om mannen som gikk hardt ut og mente utøyadrapene var en forståelig konsekvens av avkristningen av Norge. Det demrer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.