Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kresen i matveien

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-12, 17:21   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kresen i matveien

7 åringen min er så kresen i matveien at jeg tror det rabler litt smått for meg snart.

Hun spiser jo ingenting, lager jeg middag som ikke innehar pølse, så skal hun ha brødskive istedenfor. Greit hun spiser NOE annet enn pølse, men det føles faktisk ikke sånn ut.

Det hun ønsker til middag
Kjøttdeig (MAKS 4-5 BITER av kjøttdeigen)
Pølse
Spaghetti
Potetmos
Makaroni
Fiskepinner
Pommes frites

Og det er strengt tatt det hu spiser.
Og det siser seg jo selv at det er ikke lett å ha noe varierendes kosthold hvis hun skal få det hun ønsker hver dag.

Kylling spiser hun ikke, vel ja så lenge den ikke kommer levert og heter McNuggets, da går 2biter ned. Ikke flere.

Ketchup er glemmesak.

ALL kjøtt er totalt uaktuelt.

Vanlig grøt kan hun spise 2-3 skjeer av så takk for meg.
Annen grøt er uaktuelt.

Hun er jo livredd for å smake på noe også.
Skulle jo tro jeg prøvde og forgifte hun.
Gjør ikke det altså. Men når man ser på hun innimellom skulle man tro det var det jeg prøvde på og at hun derfor unngår maten min.

Hun har jo ikke så voldsomt med kjøtt på kroppen heller. Ikke så rart i og med at mat er fandens verk.

Så hva gjør man egentlig?

Snakka med helsestasjonen og de sa bare "Hun får nok i seg det hun trenger". Ja men strengt tatt ikke helt det som er greia her, jeg ønsker gjerne og kunne tilby litt variert mat da vi andre i huset spiser alt. Og drive og lage 2 middager føler jeg blir en smule dyrt og unødvendig. Og jeg vil jo at hun skal lære seg og spise annet. Men hun blånekter og smake på ting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.