|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Noen iTunes-guruer her?
![]() |
#3 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen iTunes-guruer her?
Neppe.
Og hvis man lurer på hvorfor jeg bruker iTunes når det er så tungvint, så skyldes det at de alternativene jeg kjenner til er veldig (veldig) mye dårligere til å organisere og spille musikk. Under OSX kan du prøve med Folder Actions. Og diverse Apple Scripts fra Doug's Apple Scripts for iTunes. Denne overvåker en folder og legger ting til i biblioteket. Og denne fjerner "døde" filer. Under Windows kan man prøve iTunes Library Updater. Jeg bruker ikke noen av disse automatiske løsningene, da (mye) erfaring tilsier at de alltid ødelegger noe, og at de brekker når det passer dårligst. Ben "In the future everything will work" Murphy |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Noen iTunes-guruer her?Kan lite om dette selv.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Noen iTunes-guruer her?Takk for svar! Benmurphy, det er sånn vi gjør det også, og etter alle solemerker ser det altså ut til at det er den beste løsningen når "noen" er ekstremt nerdete opptatt av hvordan filstrukturen ser ut.
![]() |
#6 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva mener du? Er det noen som ikke anser en velorganisert filstruktur for musikksamlingen som like viktig som mat, luft og sex?
Så lenge man bare bruker iTunes spiller det vel egentlig mindre rolle hvordan man gjør det. Men om man har mange tusen album og et langt perspektiv på musikksamlingen, oppstår problemene når man vil gjøre noe annet. Og eksempelet med Creatives system som kom til kort viser at det vil man gjerne på et eller annet tidspunkt. iTunes vil nok være modent for utskifting en gang også. Og det kan være uoverkommelig hvis man ikke selv har kontroll over musikkbiblioteket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ikke fullt så fin
|
Da bare søker jeg på den gruppen, sangen eller det albumet jeg vil høre på.
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
Ja, hvis det ligger der det skal i iTunes. Hvis det har blitt flyttet eller endret på et vis, finner ikke iTunes det, og hvis man da ikke har system, da …
![]() |
#9 |
Ikke fullt så fin
|
Ah! Sånn å forstå.
![]() |
#10 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Noen iTunes-guruer her?Høres ut som litt av samme problemet jeg har på min konto.
![]() |
|
|