Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du sitte helt stille?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 07:05   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du sitte helt stille?

Jeg er på konferanse. Jeg har egentlig ikke sett på meg selv som spesielt rastløs, men jeg konstaterer at folka rundt meg sitter helt, helt stille på stolene sine. De er stort sett amerikanere, hvis det er en relevant opplysning.

Jeg, derimot, fremstår som om jeg har alvorlige konsentrasjonsproblemer. Selv om jeg faktisk synes temaet er veldig spennende og får med meg alt som blir sagt. Jeg fikler litt med telefonen, flytter litt på det ene benet, sjekker programmet for hvor min neste sesjon skal være, fester en hårspenne på nytt, flytter litt på foten igjen, fikler litt mer med telefonen, teller antall spotter i taket, tar på mer lip gloss, flytter litt på føttene mine ... dere begynner å forstå? Jeg forsøker å gjøre som de andre, men det er visst komplett umulig.

Kan du sitte helt, helt stille i over en time når du overværer noe som engasjerer? Eller er jeg bare en pest og en plage?

Gammel 25-07-12, 07:32   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kan du sitte helt stille?

Da sovner jeg. Men hvis jeg sovner sitter jeg stille.
Jeg strikket meg gjennom utdannelsen min for å holde meg våken. Hjelper ikke i det hele tatt om temaet er aldri så spennende.

Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 07:35   #3
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sitter som regel og strikker. Da sitter jeg nesten stille, hvis ikke er jeg som deg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 07:48   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok litt som deg, må i hvert fall ha noe å skrible på e.l. Jeg sliter med å følge med på foredrag som varer stort lenger enn tre kvarter, selv om det er kjempespennende. Så helt stille klarer jeg ikke å sitte nei, men jeg følger jo med likevel.

Gammel 25-07-12, 07:52   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en mark! Hvis jeg ikke får beveget meg litt eller pillet på ting, så får jeg fysisk vondt inni meg. Hehe. Men så vet jeg nå hvorfor jeg er slik da.

Sitter som oftest og skribler eller ordner på ting på møter. Mens jeg følger med. En stressball er også god.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 07:56   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter helt stille uten problem.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 08:01   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også mark. Ikke det at jeg nødvendigvis fikler med ting, men jeg flytter på meg i stolen og strekker ut beina, kikker opp i taket, osv. Jeg øver meg på å sitte stille når jeg er på kino, for jeg merker der at jeg sitter mer urolig enn de fleste rundt meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 08:05   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg plukker nok ikke så mye på ting, men bytter stilling en million ganger. Bekkenet mitt begynner fort å pipe om jeg sitter for lenge stille.
Har endt opp stående på møter fordi det gjør så vondt, men da kun med de nærmeste kollegaene mine da.

Gammel 25-07-12, 08:24   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Veldig markete jeg også, og liker best å kunne fikle litt eller tegne.

Gammel 25-07-12, 08:27   #10
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også en fikler. Detter ofte ut om jeg sitter helt rolig uansett om det er interessant eller ikke.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 08:27   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg fikler og drodler og rører meg hele tiden. Sitter jeg helt stille går tankene og jeg får ikke med meg noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 08:35   #12
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vet du, bare det å LESE om det gjør at det kribler i meg.
Jeg sliter med en indre uro som gjør at jeg IKKE klarer å sitte helt stille. Jeg vrir meg litt på stolen, flytter på beina osv. Det hjelper LITT om jeg har noe å skrive med/på, men jeg blir like fullt urolig etter en liten stund.

Gammel 25-07-12, 08:36   #13
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Jeg er en makk

Gammel 25-07-12, 08:45   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter ikke helt i ro, men trenger ikke å være i konstant bevegelse heller.

Gammel 25-07-12, 08:48   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Om det ikke passer seg å strikke, er jeg også blant urokråkene.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 09:06   #16
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg sitter litt urolig, men det gjør de fleste jeg er på kurs og konferanse med. Strikking er helt uaktuelt da det virker veldig useriøst, men jeg sitter gjerne og noterer på iPad'en eller lignende.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 09:07   #17
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg plukker nok ikke så mye på ting, men bytter stilling en million ganger. Bekkenet mitt begynner fort å pipe om jeg sitter for lenge stille.
Har endt opp stående på møter fordi det gjør så vondt, men da kun med de nærmeste kollegaene mine da.

Der er jeg og, men det hender jeg må avbryte eller reise meg opp i møter med helt ukjente også. Når det blir så ille at jeg mister evnen til å høre eller delta og tårene er i ferd med å sprette (mer av frustrasjon egentlig) må jeg jo bare gjøre noe.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 09:32   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også vært fascinert over hvor stille mange sitter på sånne konferanser. Og når du nevner det føler jeg meg ikke like urolig på norske kurs, der sitter flertallet litt urolig. Er det trenbart tro? Jeg føler at musklene sovner og jeg går tom for luft når jeg sitter sånn, det hjelper ikke at temaet er spennende. Det hjelper imidlertid at foreleser er en veldig god forteller.

Gammel 25-07-12, 09:35   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk lett tresmak i rumpa før prolapsoperasjonen, men etter den kan jeg sitte pal i det uendelige! Jeg må ta notater for ikke å sovne og kombinerer det med smugsurfing hvis temaet er litt på siden.

Gammel 25-07-12, 09:37   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg droddler, om det ikke er lov å strikke. Mark har jeg i mengder !
Takk og lov for våre faste lærere på høgskolen, som har sakt at det er helt lov å strikke på deres forelesninger. Vi har fått streng formaning om at stikking med eksterne forelesere ikke er greit, så da lar jeg det være.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.