|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Manglende opplysninger ved huskjøpVi har nettopp flyttet inn i nytt hus. (Huset er ikke nytt, men nytt for oss.) huset er en tomannsbolig, og nå oppdaget vi at vi har stoppekranen for begge husene i vår del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpVel, som naboen sa da vi oppdaget at vi hadde stoppekrana for begge leilighetene da vi stoppet vannet litt i ettermiddag; " Lekker det hos meg, og dere ikke er hjemme, så bare knuser jeg vinduet og tar meg inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpSelvsagt er det en mangel ved deres halvpart, det er jo en enorm ulempe.
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpIngen mangel er regnet som mangel før verdien av den er 3-5 % av kjøpesummen sa de til meg da jeg kjøpte hus. Hvis det fortsatt gjelder så er dette neppe noen mangel uansett. |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøp
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpVi har også stoppekraner for begge enhetene i tomannsboligen i vår sportsbod. Har aldri tenkt på det som en mangel. Men det er selvsagt litt kjipt om naboen får vannlekkasje mens vi er borte, da bryter de vel opp boddøra ja, men regner med at forsikringen/naboen evt dekker en slik kostnad. Tomannsboligen vår er forøvrig fra 2002, vet ikke om regelverket om dette pr byggetidspunktet eller i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpVi har fått beskjed om at vi må ha seperate stoppekraner i begge deler av boligen, før vi får lov til å seksjonere og gjere om til to seperate einingar. Så eg ville undersøkt om dette er lovleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpEnig med bai dette hørtes mystisk ut.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpJeg regner med at det er en kostnad motpart må ta, det kan ikke være den som har stoppekran sin plikt å være tilgjengelig til enhver tid. Ellers kan jeg lite om dette.
![]() |
#12 |
<*(((<
|
Du har erfaring eller kunnskap som tilsier at dette regnes som en mangel ved salg av «brukt» bolig?
![]() |
#13 |
<*(((<
|
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpInntrykket mitt (fra egen begrenset erfaring med gammel tomannsbolig og nå litt googling) er at det ikke er uvanlig at det bare er en stoppekran til vannet i gamle tomannsboliger og at den gjerne befinner seg inne i en av halvpartene.
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpTakk for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpDet der hadde jeg bare sett på som en ulempe for dere. At naboen derimot ikke har reagert på at det ikke er stoppekran hos de synes jeg er rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Det, og i tillegg (eller er det alternativt?) må feilen/mangelen/skaden være av en slik art at det er trolig at den ville påvirket prisen på boligen, hadde feilen vært kjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Manglende opplysninger ved huskjøpHva med stoppekran ute? Det pleier jo å være det i tillegg? Hvis dere finner ut av det så kan naboen evt stoppe krana der istedet for å bryte seg inn hos dere.
![]() |
#20 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Jeg sier ikke at det er en mangel på noe vis, jeg mente kostnaden ved knust vindu, skulle spesifisert det!
![]() |
|
|