Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rengjøring av emmaljunga city bag

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 22:09   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rengjøring av emmaljunga city bag

Ja, jeg har i overkant fire uker igjen til termin og nå har jeg begynt å gjøre klart redet. Babyklærne er vasker og brettet, senga er redd opp (og tildekket for å ikke samle støv), soverommet er vasket rundt, men så var det denne citybagen.

Vi har brukt den til forrige baby også, vi kjøpte den dessuten brukt av ei som også har kjøpt den brukt. Det innebærer jo at denne babyen i beste fall blir fjerdemann som bruker denne bagen. Madrassen kan fint vaskes og det har jeg gjort, men selve trekket på bagen, kan det tas av og vaskes uten risiko for at vi aldri får det på igjen? Det er nemlig ikke helt rent. Jeg tror ikke det er helseskadelig altså. Ingen mugg eller noe sånt. Bare litt gulaktig øverst, på innsiden. Trekket innvendig er kritthvitt så det er jo ikke til å unngå at skitten som har festet seg årenes løp vises ganske godt.

Vi er ikke handyfolk, noen av oss, og vi må jo fram med skrujern og greier for å få løs trekket fra alskens festemekanismer på sidene?

Har noen av dere prøvd dette? Går det ann, eller får skiten bare være der og så satser vi på at det styrker imunforsvaret til nykommeren?

Vi kommer ikke til å kjøpe ny, den er i god stand, pen å se på og knallrød som ikke lenger er å finne i sortimentet.

Gammel 31-07-12, 12:17   #2
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rengjøring av emmaljunga city bag

Kan du ikke skrubbe trekket mens det sitter på bagen? Det har jeg gjort meg vogner jeg har hatt tidligere. Har fått det rent med gallesåpe og sitronsåpe, er noen flekker vriene å få bort skrubber du de inn og lar det stå over natten. Da går omtrent alle slags flekker bort

Gammel 31-07-12, 20:31   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rengjøring av emmaljunga city bag

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Kan du ikke skrubbe trekket mens det sitter på bagen? Det har jeg gjort meg vogner jeg har hatt tidligere. Har fått det rent med gallesåpe og sitronsåpe, er noen flekker vriene å få bort skrubber du de inn og lar det stå over natten. Da går omtrent alle slags flekker bort

Takk for tips. Skal prøve dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.