|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturJeg har kjøpt ""Dødslekene" (Hunger Games) til 10-åringen. Jeg var litt i tvil om hun er i yngste laget, så for sikkerhets skyld spurte jeg den hyggelige og tilsynelatende oppegående damen i bokhandelen om hvilken aldersgruppe de anbefalte den for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturHer må jeg følge med. Jeg har lest boken på norsk og sett filmen, og det var ihvertfall ikke noe i filmen som ikke også var i boken - av de tøffe tingene altså.
![]() |
#6 |
One of These Days
|
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturJeg tror jeg må lese den på norsk også. Har jo lest den på engelsk og anbefalt den til elever som leser på norsk. Hvorfor i alle dager sensurerer de? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
wizzzard
|
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturHæ? Første eg høyrer om det, og eg jobber og i bokhandel.
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturSykt. Trodde de hadde sluttet med sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturKan hun dama i bokhandelen ta feil da?
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturWTF?! Det er jo uhørt, og jeg kan ikke forstå at det er noen vettug mening bak noe slik
![]() |
![]() |
#13 |
Leser
|
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturVeldig kjipt. Det er som å kjøpe en defekt vare.
Jeg har også lest forkortete bøker, både at det står og at det ikke er nevnt. Hadde vært veldig fint å vite på forhånd, så hvis det skal være merket hadde det vært kjekkt å vite.
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturHva med å sende en mail til forlaget for å spørre? Det er jo lov å håpe at damen i butikken tar feil...
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteratur
Samme her. Jeg tror dama tok feil.
![]() |
#16 |
trøtt
|
Jeg er temmelig sikker på at det skal stå. Av hensyn til åndsverk og slikt trur eg.
![]() |
#17 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Det sto ikke på Oliver Twist utgaven som vi hadde i hylla og jeg hadde lest hele før noen gjorde meg oppmerksom på at det var en forkortet utgave. Det var i tillegg forkortet med omtrent 300 sider eller noe. Boka vår var på knappe 200 sider. Den er kastet på fyllinga for å si det sånn.
![]() |
#18 |
wizzzard
|
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturEg har maila med forlaget.
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturFor et fantastisk svar! Det var en redaktør av mitt hjerte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Sjokk og forargrelse: sensurering av moderne barnelitteraturDet var enda godt at de ikke har sensurert!
![]() |
![]() |
|
|