|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skal rømme
|
![]() Koselig rekkehusområde rundt Drammen/Oslo
![]() |
#2 |
villende
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloDrammen har jo blitt veldig fint de siste årene. De har jobbet voldsomt med byutvikling. Kollektiv inn til Oslo er dessuten god. Er du sikker på at det bare finnes jobber for deg i Oslo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloDet finnes billigere områder i Asker, altså. Heggedal, for eksempel. Der kan man greit tog-pendle til Oslo. Lier er fint, men fryktelig avsidesliggende (synes jeg).
![]() |
#4 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloTil opplysning: Tranby/Lier kan fort være dyrere enn Drammen. Lier er veldig idyllisk og grønt og et flott sted å vokse opp, men man er ganske avhengig av bil for alt mulig. Se PM!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloLier er utrolig fint sted! Veldig landlig, men kan samtidig være veldig nære Drammen, som er blitt en veldig koslig by, og har alle fasiliteter, samtidig som den er kjempenære Oslo. Lier er ganske stort i utstrekning, så det kan være ordentlig på landet, men som sagt veldig nært Oslo. Selv bor jeg 10 min med bil utenfor Drammen, vest for, men ville ikke anbefalt det når du skal pendle til Oslo. Samboeren min gjør det, og han bruker 1 time-1 time og ett kvarter hver veg når han kjører inn til sentrum og bruker tog, og det er bare til Oslo S. Men ellers trives jeg utrolig godt her. Selv om været ikke har vært det beste i sommer er været en stor grunn til at vi trives (opprinnelig trøndere). Er du sikker på det med jobbmuligheter bare i Oslo? Trenger man ikke psykologer overalt?
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloHva med Lørenskog? Det ligger ikke så langt fra Oslo, men feil vei i forhold til Drammen da... Fant denne på finn http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=34870768 Det går både buss og tog til Oslo derfra, da jeg bodde der for ganske mange år siden så tok det ikke mer enn 30 minutter til Oslo med buss, kortere tid med tog. Lillestrøm og Jessheim har også togforbindelse til Oslo, men det blir vel feil vei iforhold til der foreldrene dine bor.
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloHeggdal er veldig fint og har bra barneskole! Har kjente som bor der.
![]() |
#9 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloNittedal - der kan man få rekkehus som ikke er for dyre, og det er greit å komme seg til Oslo med tog eller buss.
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloSkedsmokorset er kanskje en mulighet? Eller Lørenskog, og det området på H som ligger rett over Oslo- grensa fra Lørenskog. Husker ikke i farten. I Nittedal er det kanskje mulig å finne noe til den prisen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloÅ pendle mellom Oslo og Drammen i henhold til å hente barn i barnehage og SFO når man er bare én kan være vanskelig. Spørsmål blir jo også hvor i Oslo man får jobb.
![]() |
#12 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloDet er et poeng at det ikke er for langt i avstand til min familie, hvis jeg først flytter østover. Dermed er Lørenskog, Skedsmokorset, Nittedal, Lillestrøm og alt i Oslo ikke så interessant. Heggedal er muligens interessant, men det er nesten litt for nært min familie.
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloRekkehus på Tranby i Lier, ligger på rundt 2 - 2.3 millioner for tiden, om det er rekkehus du er på jakt etter.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloHvis du ikke vil være avhengig av bil ville jeg valgt nært tog. Brakerøya (og nederst på nøstet mot/i Lier), Danvik og Gulskogen er koselige områder med kort avstand til tog. Det er skoler og barnehager i gangavstand på alle tre stedene. Ingen av stedene er typiske rekkehusområder, men det er mange to og fleremannsboliger. Det bygges nye rekkehus på Gulskogen, men de er nok over budsjett. Gulskogen og Danvik er nær idrettsarenaer, drammensbadet, biblioteket, sentrum, tursti langs elva osv.
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloDu trenger ikke bil for å bo på Tranby. Busser går ofte både til Drammen, Asker og Oslo. Det er grei gåavstand til alle barnehagene - jeg brukte ca en halv time å gå til Lillemann sin barnehage. Det tar også en liten halvtime å gå til Liertoppen, og det går busser dit. Det er også sykkelstier stort sett over alt på Tranby.
![]() |
#17 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloHvis du er alene syns jeg at Drammen er nervepirrende langt unna i forhold til barnehager som stenger og tog som er forsinket om man jobber i Oslo. Med mindre man har jobb med, reell, fleksitid og man vet at man alltid kan gå såpass tidlig fra jobben at man er sikker på å være framme i barnehagen før den er stengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloSelv fra Tranby er Oslo nervepirrende langt unna, om man ikke har et "nødsnettverk" som kan plukke opp barn om det skulle skje noe.
![]() |
#19 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloHm, takk for alle nyttige innspill, både her og på PM!
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/OsloFor 2,8 mill. kan man vel faktisk få seg en ok liten enebolig på deler av Konnerud fortsatt. Og sikkert en del andre steder også. Fordelen er at man slipper fellesgjelden etc, men naturligvis blir det en del andre kostnader - men nødvendigvis ikke like mye. For de borettslagene som er her i området, starter vel felleskostnadene på opp mot 4000 kr pr. mnd. Og en del av dem ligger nok litt på etterslep vedlikeholdsmessig, at fellesgjelden nok på sikt kan måtte gå litt opp.
![]() |
|
|