Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merkelapper

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 11:31   #1
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Merkelapper

Jeg skal bestille nye merkelapper ,tips til hvordan de skal se best ut. Jeg har en tendens til å få skrift for liten, selv om det ser bra ut på forhåndsvisningen... Tenker jeg bare skal ha navnet hans på og et bilde.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:38   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merkelapper

Jeg har navn, bilde og tlf nr. Men om man har langt navn er det sikkert lurt å droppe bilde.

Gammel 02-08-12, 14:14   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte akkurat de nye fargelappene som Askeladden har kommet med i går nå til alle ungene. De fikk bestemme alt selv og synes det var stas å få noen navnelapper som ikke alle andre har. Får ikke linket til siden fra jobben, men mener det bare er Askeladden.no. De skal kunne klistres på klær og alt og holde.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:30   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg bestilte akkurat de nye fargelappene som Askeladden har kommet med i går nå til alle ungene. De fikk bestemme alt selv og synes det var stas å få noen navnelapper som ikke alle andre har. Får ikke linket til siden fra jobben, men mener det bare er Askeladden.no. De skal kunne klistres på klær og alt og holde.

Får bare opp sidene til en båtforretning på askeladden.no

Gammel 02-08-12, 14:36   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her fant jeg de jeg mente. http://www.navnelapper.no/ Ungene kunne sette sammen farger og bilder og tekst som de ville og fikk lagd sine personlige lapper selv om det bare skal stå navn og telefonnummer på dem.

Gammel 02-08-12, 15:03   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøvde å bestille nå nettopp. Skal bare ha klistrelapper i denne omgangen ettersom det går mye mer av dette enn av kleslappene, men jeg får ikke til å bestemme akkurat som jeg vil. Kan det være nettleseren som dummer seg? Explorer.

Forøvrig har jeg vurdert å bestille med bare etternav og tlf-nr ettersom både klær og utstyr har en tendens til å gå i arv. Men ungene kjenner jo best fornavnet både på seg og kompiser, så det er kanskje upraktisk mtp tredjeklassegutten.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 15:09   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk bestilt, bruker IE her på jobb.

Gammel 02-08-12, 15:30   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg prøvde å bestille nå nettopp. Skal bare ha klistrelapper i denne omgangen ettersom det går mye mer av dette enn av kleslappene, men jeg får ikke til å bestemme akkurat som jeg vil. Kan det være nettleseren som dummer seg? Explorer.

Forøvrig har jeg vurdert å bestille med bare etternav og tlf-nr ettersom både klær og utstyr har en tendens til å gå i arv. Men ungene kjenner jo best fornavnet både på seg og kompiser, så det er kanskje upraktisk mtp tredjeklassegutten.

Har du gått inn på flikken for Fargelapper? Det er to flikker under bestilling, en for fargelapper og en for vanlige. Den vanlige står først, så du må klikke deg inn på fargelapper. Du skal få opp mange alternativer nedover med forskjellige farger og bilder som tekst og bakgrunn osv.

Gammel 02-08-12, 15:33   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det var ikke noe problem å få farge, men å velge bare klistremerker istedenfor klistremerker og strykelapper, eller å ta bort symbolet for å se om det ble bedre uten. Det siste er jo en bagatell, det kan jo løses med å slette feltene og skrive inn 3 navn og mobilnummer på nytt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 15:39   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Av fargelappene så får du bare klistrelapper og ikke strykelapper i det hele tatt. Så det skal ikke være nødvendig å velge noe der på det når du er på fargelapper. Når jeg bestilte i går hadde vi ikke noe problemer med å fikse det til sånn vi ville.

Gammel 02-08-12, 20:37   #11
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Bruker merkelapper fra Markmaster . Både klistre- og strykevariant med fullt navn og telefonnummer. Jeg er veldig fornøyd med at de sitter godt og tåler lek og vask.

Gammel 02-08-12, 20:39   #12
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bestilte de nye fra navnelapper.no i går. Kan de virkelig sitte fast uten å strykes på?

Gammel 02-08-12, 23:34   #13
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Bestilte de nye fra navnelapper.no i går. Kan de virkelig sitte fast uten å strykes på?

Det lurer jeg også på. Ville jo vært genialt i så fall, for jeg får ikke strykelapper til å sitte på særlig lenge.

Gammel 02-08-12, 23:38   #14
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg har brukt klistrelapper fra presis.no i mange år og de holder 5-10 vask, avhengig av hva de klistres på. Mye enklere enn å stryke, ja.

Gammel 04-08-12, 13:53   #15
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Tittet inne på presis.no, men de var jo veldig dyre i forhold til andre steder? Orker ikke stryke mer lapper, det ender bare med at jeg bruker penn i steden så tenkte prøve klistre på isteden... Og det står det at de fargede fra Askeladden gjør, men står ikke noe om det på de uten farge? Jeg har Opera som nettleser og fikk lagt i handlekurven iallefall...
Det er ganske stor prisforskjell på de forskjellige nettstedene synes jeg... Jeg har bestilt fra merkalt stort sett hele tiden og klistrelappene holder iallefall på sko og matbokser i oppvaskmaskinen, men ikke prøvd på klær...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 14:26   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte fra dinmerkelapp.no på torsdag kveld, idag kom de i posten. 210 klistrelapper til kr 139 inkl. frakt.

Gammel 04-08-12, 14:37   #17
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg har brukt klistrelapper fra presis.no i mange år og de holder 5-10 vask, avhengig av hva de klistres på. Mye enklere enn å stryke, ja.

Jeg bruker også de fra Presis, men de har holdt mye lengre enn 5-10 vask. Av de utallige jeg klistret på før barnehagestart i fjor høst, sitter 95% fremdeles på.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 15:23   #18
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker også mest av klistremerkene. De sitter godt på yttertøy, vask etter vask. Innetøy merker jeg med strykemerker.

Gammel 04-08-12, 19:16   #19
millact

Standard

Jeg bruker penn på innetøy, egentlig på det meste. Har gitt opp strykelapper, for de faller bare av.

Gammel 04-08-12, 20:09   #20
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg bruker penn på innetøy, egentlig på det meste. Har gitt opp strykelapper, for de faller bare av.

Kanskje du ikke bruker nok varme, eller lang nok tid på lappene? Mine har holdt i årevis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.