|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Barnehagefrokost utenom kjernetidenI barnehagen hvor jeg har barn er det en stadig tilbakevennende diskusjon. Barnehagen serverer frokostbuffet mellom kl 8 og 9 om morgenen. Det er brød og pålegg av forskjellig slag som ungene enten smører selv eller får hjelp til å smøre. Dette dekkes av matpengene på kr 300 (og disse matpengene inkluderer også lunsj). Kjernetiden er mellom 9.30 og 14, og da ønsker barnehagen at ungene skal være på plass i det tidsrommet eller i hvert fall ha fått beskjed om årsaken til fraværet.
Sist redigert av Tjorven : 02-08-12 kl 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg er enig med deg, og særlig siden frokosten varer så lenge som til kl. 9. Det kan ikke være så veldig mange som leverer etter dette vel?
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg mener egentlig at sålenge tilbudet er der så er det jo opp til foreldrene om de vil benytte det. Men jeg vet også at i den forrige barnehagen jeg jpbbet i så var det noen som slapp å betale fulle matpenger fordi de aldri spiste frokost i barnehagen.MEn de aller fleste ungene spiste innimellom.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenAlternativet er at ungene tar med seg matpakke til frokosten og at barnehagen heller står for maten som serveres kl 15 (forsåvidt også utenfor kjernetiden). Jeg synes egentlig at dette er et godt forslag, men barnehagen mener at dette ikke er gjennomførbart siden de er så fryktelig få på jobb etter kl 14.30.
![]() |
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenDet er jo egentlig litt dumt å ha den betalte maten utenom kjernetiden. Hos oss er det medbrakt matpakke til frokost og betalt mat til lunsj kl. 11 og frukt kl. 15.
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenEnig med deg. Synes det er flott at dere faktisk klarer å tilby både frokost og lunch (?) til barna. I bhg her så må de ha med niste til frokost og senlunch. Synes de får lite ut av matpengene.
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenSå lenge måltidet er servert i oppholdstiden de betaler for selv om det ikke er kjernetiden, så synes jeg det er helt greit at alle må betale for det. De velger jo selv om de vil bruke tilbudet eller ikke. Så lenge ikke måltidet er servert grytidlig som kl. 7, men det er såpass fleksibelt som mellom 8 og 9 så synes jeg ikke de har så mye de skulle ha sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenHvis de kun serverer frokost, og noen aldri benytter seg av det, synes jeg man ikke skal behøve å betale. I så fall bør det da være en del av 'fastprisen' og ikke matpenger som kommer i tillegg. Hos oss dekker matpenger frokost, lunch og frukt/knekkebrød i 14.30 tiden. Så da får man jo en del igjen for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenHva med å la frokosten gå fra 9 til 9.45 i stedenfor da? Det gjør frokosten på storbarnavdelingene i vår bhg.
![]() |
#10 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden
Det er jo veldig sent for de barna som kommer kl. 7. Vente i 2-3 timer fra man har stått opp til frokost er lenge.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg syntes det er et flott tiltak! Foreldre burde heller benytte seg av tilbudet syntes jeg, er utrolig mye mer koselig for barna å få spise sammen og smøre maten selv fremfor å sitte der med matpakka føre seg. Merker at 4åringen her spiser en brøkdel nå enn det hun gjorde før da det var frokost i bhg. Dersom foreldre ikke vil benytte seg av tilbudet er det opp til dem, men alle har fått tilbudet og bør betale deretter også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenI vår bhg. har de ikke kjernetid, alle får komme og gå som de vil. Frokost serveres 8, lunsj 11.30 og frukt 15. Man velger om man vil betale for mat (300 i mnd) eller ta med matpakke selv. Om man ikke spiser frokost i bhg, må man likevel betale for den, og det synes jeg absolutt er helt greit.
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenVår barnehage stiller med lunsj/frukt så spiser de matpakke til frokost. Synes det er best både i henhold til matpakkens "ferskhet". (barna får varm lunsj fast en dag i uken, gjerne to)
![]() |
#14 |
Drømmer
|
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg er enig med deg tjorven. De velger jo selv om de vil benytte seg av tilbudet eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenHos oss er matpakken frokost. Barnehagen dekker lunsj og fruktmåltid på ettermiddagen.
![]() |
#16 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenForesten, varm havregrøt til frokost en gang i uka, da må alle ha med matpakke til lunsj.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden
Trenger det å være så store greier til ettermiddagsmat da? Der jeg jobbet fikk de yoghurt og frukt til det måltidet, og det tar ikke veldig mye tid å finne frem dette. Evt. gryn/kornblanding med melk på etc. De skal jo uansett snart hjem for å spise middag? |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg er enig med deg, Tjorven. Vår bhg åpner 07.30 til 16.30. Vi har vel også kjernetid, usikker på når, men tror den er fra 09.30 og utover. Vi får alle våre måltider i bhg. Frokost serveres 08.30 og utover (til rundt 09 eller litt lenger). Det virker som alle bhg hos oss spiser frokost der rett og slett fordi det er både praktisk og ikke minst koselig.
![]() |
#19 |
anglofil
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden300 pr mnd for frokost og lunsj? Det er jo et fantastisk tilbud. Latterlig å henge seg opp i frokosten og tidspunkt synes jeg siden prisen er så lav uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg tenker at matserveringa i barnehagen kommer som en pakke. 300 kroner for frokost og lunsj. Punktum. Benytter man ikke alle måltider, vel - ok, det velger man selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|