Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Stellebord for badekar, lurt eller farlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 15:52   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Stellebord for badekar, lurt eller farlig?

Vi har egentlig et veldig fint bad med dusjkabinett og badekar. Men disse fine sakene tar plass, så det er ikke plass til å sette inn et eget stellebord. På vaskerommet i 2. etg har vi benk som fint kan brukes som stellested, men det er jo praktisk å ha muligheten for stell også på badet i 1. etg - der hvor soverommet er og sånn.

Da vi var små hadde vi jo sånne vaklevorne stellebord som ble plassert i eller over badekaret. Har også stelt storebror i det gamle stellebordet til svigers, men det er ikke noe jeg anbefaler når barna blir større. Det er rett og slett for ustabilt.

Kanskje dere har noen nyere erfaringer med badekarvennlige stellebord som ikke er 30 år gamle. Badet er flislagt over badekaret, så det frister ikke med vegghengt løsning som vi hadde til storebror. Den gangen også over et badekar.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 15:54   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stellebord for badekar, lurt eller farlig?

Altså, du kan jo sage opp en hobbyplate til å passe på badekaret, spikre/skru i en list på hver side, som henger utenfor kanten, slik at den ikke plutselig glir av, og så en løs stellematte oppå derigjen?

Evt om formen tilsier det bare stelle på gulvet?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 15:57   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Formen min er toppers. (famous last words) Mannen er mer skeptisk til å stelle på gulvet, men ser for meg at å stelle i badekarhøyde ikke er særlig mye mer behagelig. Da kan jeg likegodt sette meg helt ned på gulvet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 16:00   #4
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Hvordan blir arbeidsstillingen?

Har dere mulighet til å ha et "klapp stellebord" fra feks ikea? Så kan den heller åpnes og lukkes mellom stellerundene?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 16:03   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stelt storebror på et slikt stellebord og tenkte den gang at "sånn kunne jeg og tenkt meg" - han var ganske liten da, men på ingen måte vaklevorent iallefall.

Gammel 02-08-12, 16:30   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde stellebord til badekaret da minsten var liten. Det var godt og stødig og fungerte veldig bra.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 16:51   #7
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 19:47.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 16:53   #8
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde et sånt til vår siste frøken og det var verken vaklevorent eller ustødig. Det fungerte kjempefint til stell, men frøkna bada bare oppi der til hun kunne sitte selv. Det eneste som var litt plagsomt var at vi måtte løfte det vekk hver gang noen andre skulle dusje eller bade.

Gammel 02-08-12, 16:55   #9
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 19:47.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:20   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.babykos.no/index.php?valg...862b72cedc304f

Ser det finnes en del forskjellig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:25   #11
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Bidrar bare med annen erfaring: vi har bare stelt på gulvet siden størstemann (av tre) var et halvt år, og det går helt strålende. Har badekaret like ved, slik at vi kan spyle av ved behov.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:27   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det virker tryggere å stelle på gulvet, men så har jeg blitt litt "BABYHODE MOT FLISEGULV!!!! UÆÆÆÆÆH!!"-hysterisk på mine gamle dager også.

Fra de har kunnet stå har jeg stelt dem stående, så for meg er synet av store unger liggende på et stellebord helt corny.

Gammel 02-08-12, 19:42   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fra de har kunnet stå har jeg stelt dem stående, så for meg er synet av store unger liggende på et stellebord helt corny.

Samme her.

Og jeg hadde et Baby Bjørn stellebord som sto på badekaret for 22 år siden, det var veldig lekkert og helt stødig. Men det fins nok ikke lenger. :€

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:14   #14
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi hadde et stellebord oppå badekaret til minstemann, for seks år siden. Jeg likte det godt, og det var veldig stødig.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.