|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Timeantall i barnehage og SFOJeg har vært i en heldig situasjon de siste årene, slik at vi alltid har hentet barna rundt kl 16 fra barnehagen. Og det har fungert veldig fint, selv om jeg gjerne skulle hatt muligheten til å være mer sammen med dem gjennom den tiden som har gått. Og jeg reflekterer litt over den tiden vi nå går inn i. Tidligere var både jeg og mannen studenter, og vi hentet alltid rundt 16.00. Nå som vi har fått oss jobber, er vi tvunget til å hente rundt kl 17.00. Vi har alltid levert rundt 7 om morgenen, for å få tid til å studere, men det å hente en time senere er en tung nøtt å svelge. Er det flere som har det slik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOHer stenger bhg 16:30 så senere enn det blir det aldri. Men ja, det hender jeg leverer 07:15 og ikke henter de før 16:15. Heldigvis sjelden, men må man så må man.
![]() |
#4 |
Einsam
|
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOI barnehagealder synes jeg det blir vel lange dager. Og vi hadde også maxtid per dag, så 7-17 hadde ikke vært tillatt uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFO7-17 trodde jeg ikke var lov. Her har de åpent 7.15 til 16.30, og da jeg jobbet 8-16 og måtte hente og levere da mannen jobbet overtid, var han i barnehagen fra ca. 7.25 til 16.25, og jeg hadde konstant dårlig samvittighet selv om han stortrivdes. Den der irriterende samvittigheten altså. Ja, i tillegg til panikken for å ikke rekke barnehagen før den stengte hver gang jeg skulle hente. Jeg rakk det akkurat, når det ikke var noe uforutsett (kø pga. trafikkuhell eller lignende).
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFONå er gutten min stor, (7) så det blir ikke helt det samme, men jeg husker godt hvor mye dårlig samvittighet jeg hadde da han var barnehagegutt og han noen ganger ble levert først og hentet sist. Men det var heldigvis ikke sånn hver dag.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOJeg synes det høres for mye ut å gå i barnehagen 10 timer hver eneste dag. Det er fullt lov i vår barnehage, som er åpen fra 06.45 til 17.15, men det er jo fryktelig lenge.
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOHar som regel levert rundt 8.15 i bhg og henter som regel mellom 15.45 og 16.15. Klokken 7 er da jeg og mannen pleier å stå opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOJeg har mulighet til å velge å jobbe kl 7-15 istedenfor 8-16, sambo jobber 8-16 hver dag. Hos oss er det han som leverer, ca kl 0745 og jeg henter ca kl 1530. Bruker bare 10 min fra jobb, men er som regel innom og handeler også. Ett par dager i uka jobber jeg lenger unna, da er jeg ofte ikke i barnehagen før nærmere 16 dersom jeg skal handle, så jeg prøver å unngå det akkurat de dagene.
![]() |
#11 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOHvis du har mulighet til å jobbe 7-15 så er jo den en fin løsning på kortere dag. Jeg jobbet 7-15 helt fram til i vår nettopp for å gi kortere barnehagedager. Nå har vi imidlertid flyttet og pga hverdagslogistikk med barnehagens plassering, èn bil osv. så er det mest naturlig at jeg både leverer og henter. Det lar seg imidlertid ikke kombinere at jeg både jobber fullt og at ungen får kortere dager, så nå tester vi en løsning der mannen har hjemmekontor èn dag i uka og kan ordne med barnehagen sånn at jeg jobber en veldig lang dag. Vi er heldige som har fleksible jobber og kan gjøre det sånn, det vet jeg, men jeg synes at både 9 og 10 timer i barnehagen er for mye hvis man kan unngå det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOHer gjør vi det slik at mannen leverer og jeg henter, så de slipper lengre dager enn fra 0800-1530 sånn circa. De har aldri vært i barnehage eller på SFO fra klokka 7, ei heller til klokka 17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOVi har også denne problemstillingen med at både barnehage og jobb er langt unna gåavstand, og en bil, to store og to små. Nytt fra i morgen er at begge de to skal i barnehagen og fra mandag skal begge de store på jobb.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOVi har ny barnehagejente nå og er midt i å finne ut av levere-hente-logistikken. Heldigvis har vi fleksitid begge to, så en kan dra avgårde supertidlig og dermed hente tidlig, og jeg har mulighet for hjemmekontor ca. en gang i uken. Da håper jeg det ikke blir alt for lange dager, men med 45 minutter totalt i reisevei fra jobb gir det jo noen utfordringer. 10 timer høres veldig lenge ut, så håper dere har mulighet for å bytte litt på henting og levering, eventuelt levere seinere enn sju.
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOTidligere jobbet jeg redusert og vi har delt på levering/henting da de gikk i barnehage så de var der max fra 8.30 til 16.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOHos oss er det ikke lov med mer enn 9 timer maxtid. Jeg ville aldri latt barna mine være der i 9-10 timer...
![]() |
#17 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOHos oss er det også 9 timer som er makstid. Selv om barnehagen har åpent i over 10 timer.
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOEn gang i blant går det nok fint - hos oss blir lillebror levert mellom 07:30 og 08:00 og hentet en gang mellom 15:30 og 16:30.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOHos oss er det 9 timer max tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Timeantall i barnehage og SFOAv og til går det nok helt fint. Her leverer jeg som regel kl. 07.30, og det er greit at vi har en vane med det, for SFO åpner heller ikke før viser det seg. Jeg henter sjelden senere enn kl. 15.30-15.45.
![]() |
|
|