|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tørketrommelen er død! Ny eller fikse?Jeg overtok nylig en Whirpool 6th Sense tørketrommel, som var ca 9 år gammel, men kun brukt et par ganger. Funket helt fint.
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommelen er død! Ny eller fikse?Den største fordelen med nyere tørketromler er at kondenstørkere gjevnt over er bedre. Hovedproblematikken var og er mest på restfuktighet og evne til å transportere fuktigheten ut av trommelen. På noen tromler blir tøyet fuktig igjen om det blir liggende en stund før man tar det ut. Utluftingstypene har ikke dette problemet. Man kan fremdeles velge mellom kondens- og utluftingsmodellene, enkle modeller med færre funksjoner og innstillinger og mer avanserte. Kondenstromlene bruker oftest noe lenger tid, men man merker det mest når man har stor vask og mye å tørke. Jeg ser ikke noe stor utvikling på tørketromler de siste 9 årene, i hvert fall ikke når det gjelder bruk. Sist redigert av arrow : 07-08-12 kl 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommelen er død! Ny eller fikse?Kanskje innboforsikringen dekker dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommelen er død! Ny eller fikse?Om du eller partner/kompis etc. kan åpne, pille fra hverandre(og ikke minst sette sammen igjen) og sjekke selv ville jeg prøvd det. Det høres jo ut som kortsluttning så jeg tror kanskje den er død. _Når det er lys og liv og varme, men trommelen ikke går rundt er det en smal sak og skifte reim om man gjør det selv- må mann ha inn en fagperson blir det stort sett så lattelig dyrt at ny trommel er en mye bedre investering.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommelen er død! Ny eller fikse?kan være at det er så enkelt som en sikring. Kan også være greit å få tatt en titt - jeg ble ganske skremt da jeg så hvor mye støv/lo det var inne i vår gamle tørketrommel. I utgangspunktet trengte jeg bare å skifte reim, men ville ikke ha en trommel med en konstruksjon som gjorde at så mye støv etc. lå rundt all elektronikk.
![]() |
|
|