Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Å selge egne strikkeprodukter på nett - hva ville dere kjøpt?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 14:36   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å selge egne strikkeprodukter på nett - hva ville dere kjøpt?

Jeg og en venninne snuser på å lage oss egen butikk på epla.no (etsy.com på norsk) for å selge strikkede produkter siden vi begge er veldig glade i luksuriøst garn, freshe og fine farger, designe egne mønstre, og i å strikke da selvsagt.

Men spørsmålene står i fleng...
Kjøper folk egentlig noe på epla?
Og isåfall, vi kommer jo til å lage det vi liker å lage vi men det er jo greit å ha gjort noen kvasimarkedsundersøkelser - hva ville dere ha ønsket å sett i en slik strikkebutikk?
Noe dere savner som dere liksom tenker "åja, DET kunne jeg tenkt meg å kjøpe!"?
Er det andre glupe måter å selge strikkeprodukter på? (vi diskuterer allerede deltagelse på strikkemarked)

Det er jo en million forskjellige butikker der inne på epla, og jeg tenker at vi risikerer å bli borte i mengden jeg da, men det er jo et forsøk verdt. Strikke gjør vi jo uansett, begge to, om vi selger der eller ikke.

Eller?
Erfaringer? Råd? Tips?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:20   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å selge egne strikkeprodukter på nett - hva ville dere kjøpt?

Jeg synes det har vært stille på epla i år, og det har jeg sett andre mener også. Ta en titt rundt på epla, og les på forumet der - vi er ganske mange som selger strikkeprodukter der, så det er lurt å prøve å lage noe annet enn "alle" andre.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:22   #3
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi har etpar ideer som er annerledes og samtidig våre - hvertfall ser vi dem ikke igjen i stor grad der inne... Spørsmålet er jo om folk vil kjøpe det da, hehe.

Men stille altså, hm. Det koster ingenting å legge ut, sant?

Gammel 10-08-12, 15:28   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De første ti produktene er gratis å legge ut. Etter det koster det 2,50 å legge ut et produkt med mindre du har avtale med fast månedspris.

Ville (nov. 07)
Gammel 10-08-12, 15:30   #5
m^2

m^2 sin avatar

Standard

ah. Da går det an å prøve _litt_ hvertfall!

Gammel 10-08-12, 15:33   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøper folk egentlig noe på epla?
Det du kan gjøre er å gå inn i eplabutikker som selger liknende saker som dere, og se hvor mange salg de har. Jeg tror for øvrig man selger mer via Etsy, men det ene utelukker jo ikke det andre.
Hva ville dere ha ønsket å sett i en slik strikkebutikk?
Noe dere savner som dere liksom tenker "åja, DET kunne jeg tenkt meg å kjøpe!"?
Jeg savner gode strikkeprodukter til litt større barn. Det finnes enorme mengder babytøy, men veldig lite for gutter i skolealder f.eks. Jeg har kjøpt endel fra William & Waldemar, blant annet strikkajakke med glidelås, og en v-genser. Ellers er det skjerf, sjal, luer og votter til både voksen og barn.

Er det andre glupe måter å selge strikkeprodukter på?
I Oslo er det marked utenfor Blå, i Birkelunden og på Vestkanttorget hver helg. Hvis man gjør litt research og har noe som ikke bare er akkurat likt alle andres tror jeg man kan selge endel. Det går også an å søke om standplass på designernes julemarked på DogA, da kan du få solgt mye.

Det går forresten an å sette opp webbutikk via Facebook også.

Det er jo en million forskjellige butikker der inne på epla, og jeg tenker at vi risikerer å bli borte i mengden jeg da, men det er jo et forsøk verdt.

Facebook er en god markedsføringskanal, og jeg anbefaler å lage en side for merkenavnet deres, hvor dere legger ut bilder og lenker til butikken, skriver litt om hva som er underveis, oppfordrer folk til å dele, kanskje spør hva folk ønsker seg osv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:42   #7
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Supert - takk for svar begge to! Nyttig!

Gammel 10-08-12, 15:48   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ullgensere i andre farger enn blått, rosa og grått.

Barneklær i brunt! Grønt! Gult! Rødt! Orange!

Ja, og enkle strikkede kjoler med lange ermer som går til knærne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:52   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, og enkle strikkede kjoler med lange ermer som går til knærne.

Ja, det var ermelengden sin!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:55   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 17:18   #11
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er så mye der, finner liksom ikke helt frem eller gir opp underveis. Det jeg ville kjøpt er ulltøy (f.eks ullkjoler til jente str 122-128 uten ermer), ullsjal, ullvotter og ullhalser.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 18:58   #12
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg tror Maverick har en kjæleorangutang som trenger ny kjole.

Ville (nov. 07)
Gammel 10-08-12, 19:06   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine votter. Jeg tror det er greit å selge ting son ikke har en avsindig utsalgspris og heller strikke store ting på bestilling.

Gammel 10-08-12, 19:11   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er gjerne på jakt etter votter og luer...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.