Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skolebrødlignende boller med vaniljekrem og jordbær?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 21:06   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Skolebrødlignende boller med vaniljekrem og jordbær?

I dag kom en fornøyd kunde innom oss på jobben min med verdens mest fantastiske bakverk til oss som takk for godt utført arbeid. Kona hans hadde bakt noe gjærbakst som visstnok var inspirert av noe man får kjøpt på Bakeriet i Lom hos Morten Schakenda (for øvrig et fantastisk sted for de som ikke har vært der). Baksten lignet litt på skolebrød. Litt søt gjærdeig med vaniljekrem i midten. Oppi vaniljekremen var det masse skivede jordbær og over hele "bollen" var det drysset et lag med melis (altså bare pulveret, ikke glasur). Det var rett og slett himmelsk godt!

Kan jeg lage noe sånt selv tro? Skolebrød er jo en grei sak. Jeg antar jordbærene da skal på etter steking? Hvordan er det med holdbarhet når man har på friske jordbær? Vil de bli klissete og rare ved frysing, f.eks?

Det må forresten være melkefritt også. Melkefri vaniljekrem er en grei sak, det har jeg laget før, og skolebrød med vanlig bolledeig uten melk?

Om noen har oppskrift, tar jeg gjerne i mot.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.