|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenDet er iallefall såpass farlig at på Gløshaugen (NTNU) konfiskeres alle som ikke er tilkoblet tidsbryter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenJeg aner ikke, men et sted jeg jobba, ble kaffetrakteren glemt skrudd av før vi gikk for dagen. Da vi kom på jobb, morgenen etter, lukta det rett og slett sur kattepiss i hele huset, da vannet i kafferesten i kolben hadde eimet vekk og resten av kaffen satt seg godt fast i bunn som et tjærelag.
![]() |
#4 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenJeg har opplevd det samme som Inagh på jobb et par ganger. En gang husker jeg at tidlig-kollegaen lagde quiz av typen "Hva er dette?", det var ikke lett å se at de forkullede restene var kaffe. Vi skaffet tidsbryter på jobb etter den siste episoden.
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenKjøp tidsbryter, eller true med å hive skiten om han ikke skjerper seg.
![]() |
#8 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenTusen takk for tips om tidsbryter! Jeg kan gi det i gave på bryllupsdagen.
![]() |
#9 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenNå har jeg gått over til kaffemaskin, men da jeg hadde trakter hadde jeg en sånn mokkamaster som traktet kaffen rett i kanna. Da slo maskinen seg av når du fjernet kannen. I tillegg så var stikk-kontakten som kaffetrakteren brukte, tilkoblet lysbryteren sånn at den ble deaktivert når du slo av lyset. Veldig veldig kjekt. For utrolig nok husket vi alltid å slå av lyset.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenDet kan være litt skummelt hvis den står på lenge, ja. Og så stinker det. Tidsbryter er lurt. Det tror jeg jommen skal vurderes her også, selv om vi stort sett husker det. (I hvert fall jeg.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenTidsbryter er lurt.
![]() |
#13 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenKikket på en Sintef-rapport om dette - der står det bl.a.:
Utfra grafer fra rapporten
![]() |
#14 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenTimer er fint. Har vi på alle traktere på jobben. Ikke hjemme, lager så sjelden og er flink til å dra ut de få gangene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenHvis du syns bryteren er stygg, så kan du også installere tidsbryter i selve kontakten. Da må du trykke på den for å få strøm, og så skrur den seg av etter en viss tid.
![]() |
#17 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenOm vi glemmer å slå av så slår vår kaffetrakter seg av selv etter 2 timer.
![]() |
#18 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenVi har trakter som slår seg av så snart kaffen er ferdig. Er termokanne på trakteren, så kaffen blir ikke kald.
![]() |
#19 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakterenJeg er helt håpløs når det gjelder å slå av kaffetrakteren, glemmer det ganske ofte. Har derfor hatt timer i flere år nå og det fungerer kjempebra
![]() |
#20 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Å glemme å slå av kaffetrakteren
![]() |
![]() |
|
|