Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sandaler som innesko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-12, 12:01   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sandaler som innesko

I barnehagen. Brukes det fortsatt av folk eller vil de se rart på småendringer og tenke at han har gamle foreldre som har vært ute av gamet en stund?

Mvh fjerdegangs som er livredd for å levere fra seg gullet

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 12:02   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandaler som innesko

Og det holder å merke klær med etternavnene når det ikke er andre enn oss som heter det?

Gammel 12-08-12, 12:03   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I sønnen min sin barnehage er det i hvert fall mange som bruker sandaler som innesko. Sønnen min bruker ikke innesko i det hele tatt, jeg ser ikke helt poenget.

Jeg merker med fornavn, fordi jeg ikke forventer at alle ansatte (spesielt når de henter inn folk fra andre avdelinger) skal huske etternavnet på sønnen min.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 12:05   #4
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

På småbarn brukte junior sånne skinntøfler fra nøstebarn. De var myke og fine synes jeg. På storbarn så ser jeg at de fleste bare bruker sokker inne så der har ikke junior innesko.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 12:11   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Der jeg har jenta mi bruker de ikke innesko.
Der jeg jobber er det en blanding av barn uten innesko, og med tøfler, sandaler, skinntøfler, sklisokker med skinn under osv.
Ingenting er feil her. Men du kan jo spørre?

Ang merking ville jeg heller brukt fornavn.
Jeg er dårlig med navn og lærer som regel kun fornavn på barna i bhg jeg jobber i.

Gammel 12-08-12, 12:15   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Vesla har myke skinnsko fra Bisgaard som innesko i barnehagen.
Vi merker med fornavn, etternavn og telefonnummer (bruker lapper til å stryke på).

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 12:19   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sandaler er fine greier. Som barnehageansatt foretrekker jeg at klær er merket med barnets fornavn i tillegg til evt etternavn, for jeg kan ikke etternavnetnavnet på alle barna i barnehagen. (Vi har felles garderobe - tre avdelinger deler plass, klær flyter.)

Innesko, eller i det minste noe på beina, er viktig. Går brannalarmen, stopper vi ikke for å ta på sko før vi går ut. (Noe min eldste smertelig lærte da han måtte ut i sokkelesten, midtvinters - han tok aldri av seg inneskoene igjen i løpet av barnehagetiden. )

Gammel 12-08-12, 12:27   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Hm. Jeg har en haug med lapper med etternavn (og søskens fornavn som jeg tenkte jeg kunne stryke ut) og håpet å ikke kjøpe nye. *gnien gjenbruker* forøvrig er det bare en avdeling i garderoben.

Gammel 12-08-12, 12:37   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare en avdeling, og søsken har gått der før, så etternavnet er innarbeida, bør det nok holde.

Gammel 12-08-12, 12:38   #10
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser at noen bruker sandaler på veslas avdeling i hvert fall, de som er to år og går og sånt. Hun bruker myke skinntøfler, og det tror jeg nok vi fortsetter med en stund, synes det virker mer behagelig (og mindre vondt når de tråkker på hverandres hender og sånt, mange veldig små på avdelingen). Vi merker med fornavn, etternavn og telefonnummer på sånne lapper. De er jo ikke så veeeeldig dyre akkurat, jeg har bestilt fra Askeladden.

Gammel 12-08-12, 12:49   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Er det bare en avdeling, og søsken har gått der før, så etternavnet er innarbeida, bør det nok holde.

Søsken har ikke gått der.

Og jeg vet at de ikke er dyre, lappene. Men jeg hater å kaste.

Gammel 12-08-12, 12:59   #12
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har veldig sjeldent etternavn (jeg og vesla), men jeg forventer ikke at de ansatte skal lære seg det så kjapt i hvert fall. Men det går sikkert bra, du kan jo bare høre med dem hva de foretrekker?

Gammel 12-08-12, 14:23   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

På den småbarnsavdelingen jeg har jobbet har de fleste brukt sånne myke tøfler og sånne type turnsokker.

Når det gjelder merking har ikke jeg noe problem med at klærne er merket med etternavn, det tar ikke lange stunden før jeg har lært meg at det barnet heter det til etternavn. Så jeg ville brukt opp merkelappene.

Gammel 12-08-12, 14:30   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss er det nesten ingen som bruker innesko, men sandaler går finfint det. Klart du kan bruke etternavn-lapper. Som polarjenta sier: Når noen bruker etternavnet som merking, så lærer man seg det veldig kjapt.

Gammel 12-08-12, 14:37   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi har brukt sandaler på guttungen helt siden han startet i bhg, fordi han trengte skikkelige saker på beina pga en skjevhet.
Men jeg vet at de har nevnt i forbifarten til andre at de foretrekker de litt mykere tøflene, for det blir mye tråkking og såre tær/fingre av innesko.
Men de har selvsagt aldri sagt noe på at vi bruker sandaler på ham altså, trenger unger det så trenger de det.
Og ellers er det en saling blanding av alt mulig på føttene så jeg tror ingen egentlig tenker over det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 14:42   #16
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Begge deler går helt fint. Lykke til med bhg. start!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 15:41   #17
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sandaler er vel bra? (mine bruker bare sokker)

Jeg merker stort sett bare med etternavn :tre barn i samme barnehage som bruker samme størrelser: . Og hadde jeg jobbet i barnehage og fått høre at foreldrene ikke trodde jeg var i stand til å huske både fornavnet og etternavnet til ungen deres så hadde jeg blitt seriøst sur.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 15:52   #18
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sandaler er finfint, etternavn er sikkert ok, men jeg ville ringt og spurt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 17:21   #19
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

. Sønnen min bruker ikke innesko i det hele tatt, jeg ser ikke helt poenget.

Dersom brannalarmen går vil han kunne bli meget kald og ev. våt på føttene.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 17:31   #20
Input

Input sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, og det tåler han nok helt fint. Jeg synes små føtter skal få gå uten sko så mye som mulig, og med sånne "gymsokker" han brukte før han gikk skikkelig, vil han bli like våt som uten.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.