Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betaling av barnevakt for eit døgn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-12, 17:41   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Betaling av barnevakt for eit døgn?

Kor mykje bør eg betale for barnevakt i eit døgn? Det er snakk om ei jente på 20 som skal passe jentene heime hos seg sjølv frå lørdag til søndag. Dei legg seg uten problem ca. 21.30, og ho kan i grunn sove så lenge ho vil på søndagen. Dei ordner seg mykje sjølv, både med mat og aktivitetar. Jentene er 7 og 9 år.

Eg tenkjer rundt 1000 kr siden det ikkje er så mykje "jobb" som med mindre born.

Gammel 12-08-12, 17:42   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaling av barnevakt for eit døgn?

1000 kroner hørres for meg greit ut enten det er mye jobb eller ikke.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 17:55   #3
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1000 høres ut som en veldig grei sum.

Gammel 12-08-12, 18:05   #4
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Høres ut som en meget fin sum.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 18:36   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

1000 kroner
Er ikke det veldig mye?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 18:46   #6
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg fikk 1000 kroner for en helg (to netter) for 10 år siden. Synes det høres greit ut for to relativt store barn i ett døgn.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 18:47   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

1000 kr høres greit ut

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 18:49   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Henger meg på her. Jeg skal lÅne bort ettåringen et døgn. Barnevakten er seksten. (Moren hennes er med på laget altså.)

Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 00:52   #9
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Såvidt jeg har snust opp er taksten for avlastningshjem 500 kr pr barn pr døgn. Utenom utgifter og spesielle ting, da. Det er det jeg betaler pr døgn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 06:39   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns 1000 hørtes mye ut, men er det det dere vil gi, så er vel 20-åringen fornøyd, tenker jeg.

Gammel 15-08-12, 10:13   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Såvidt jeg har snust opp er taksten for avlastningshjem 500 kr pr barn pr døgn. Utenom utgifter og spesielle ting, da. Det er det jeg betaler pr døgn.

Ikke i Oslo; der er det timebetalt etter Oslo kommunes takster. Så det blir mye mer enn 500,-.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 10:27   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også synes det høres mye ut. Jeg tenkte ca 600 kr.

Gammel 15-08-12, 10:31   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk 1500 for en helg for 11 år siden fikk også låne bil med full bensintank, så 1000 for ett døgn nå synes ikke jeg er mye.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 10:35   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville spurt 20-åringen hvilke forventninger hun har. Da har man noe å styre etter i hvertfall.

Gammel 15-08-12, 10:35   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg betalte tusen kroner. Da måtte barnevakten være med til Oslo og ta med ungen hjem.

Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 11:23   #16
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Synes ikke tusen er noe for mye. Kunne godt ha strekt meg ennå lengere. Dette er noen som skal ta vare på det mest dyrebare du har. Betal så de er fornøyd og vel så det.

Jeg tror det er vanskelig å spørre den som skal passe, veldig ofte tror jeg de vil synes det er ubehagelig og si en del mindre enn hva de faktisk synes er rimelig. Sjekk heller med en annen på samme alder.

Det er vel en del her inne som har "barn" som begynner å komme i den alderen, kan ikke de sjekke hva de mener. Jeg har en niese i samme alder, kan godt sjekke hva hun mener.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 11:25   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg tror det er vanskelig å spørre den som skal passe, veldig ofte tror jeg de vil synes det er ubehagelig og si en del mindre enn hva de faktisk synes er rimelig.

Ja, man trenger ikke betale det som barnevakten forventer. Men det er litt forskjell på om barnevakten forventer 300 kroner eller 3000 kroner. Det kan være greit å lodde stemningen litt.

Gammel 15-08-12, 11:45   #18
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg lander på 1000 kr etter mykje fram og tilbake dei siste dagane. Ho rekner nok ikkje med å få så mykje, men det er to månader til 20 års dagen hennar og kun ein månad til ho flyttar til London pga studier. Så då vert det kombinert barnevaktbetaling, bursdagspresang og "god tur"- gåve.

Skulle eg kun ha betala barnevakt, hadde eg nok redusert til 700 kr.

Gammel 15-08-12, 23:10   #19
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

1000 høres greit ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.