|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Vi bor i øverste etasje i en tremannsbolig, og deler yttergang med naboen under oss. Vi skal pusse opp. Naboen under har en relativt enkel jobb, da alt er i "malehøyde", mens vi har trappen og trappeavsatsen, så det blir krøkkete og ikke minst veldig høyt under taket. Vi la inn en forespørsel på anbudstorget, og fikk ikke så mange svar vi fant å være seriøse, men vi hadde befaring av en håndverker, og fikk følgende tilbud:
Jeg må ærlig innrømme at dette var minst 10 000 mer enn hva jeg hadde forestilt meg. Er denne prisen realistisk, eller er den så høy at vi godt kan lete videre etter noen som gjør det rimeligere?
![]() |
#2 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Jeg synes ikke det var så gale. Jeg fikk pusset og lakket trappen min, og betalte 400 kr per trinn, pluss moms. Og da malte jeg opptrinnene selv.
![]() |
#4 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?For Guds skyld: sett det bort!
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Dere kan gjøre det selv, men bare trappen er en he#$£&€s jobb som jeg aldri hadde orket! Jeg synes heller ikke prisen var så ille, bare anskaffelse av utstyr til en slik jobb er dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Jeg syntes ikke prisen var gal. Det går ganske mange timer på å slipe og male en trapp,
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Jeg ville ha tatt direkte kontakt med håndtverkere (malere) fremfor (eller i deres tilfelle: i tillegg til) å legge ut på anbudstorget. Ville ikke gjort det selv. Det å pusse ned en trapp er mye arbeid + at jeg ville ikke ha stiglet meg opp 7 meter.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?For sliping og maling av trapp er det der ingen upris. Du kan gjøre det selv. Leie av verktøy og slipepapir og utstyr/maling kommer på ca 5000 vil jeg tro. Det vil ta deg minst en uke med fulle arbeidsdager. :btdt: Jeg gjør ikke den jobben selv igjen.
![]() |
#9 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?
Prisen ja. Og trappen ER et helvetes arbeid. Og trappeoppgangen også, pm det er høyt.
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Kraist. Er det virkelig så dyrt, altså? Og hvis dere oppussingsglade mennesker sier at vi ikke bør gjøre det, vel da gjør vi det ikke, altså. Jeg hater oppussing, og selv om mannen min er flink og tålmodig når han setter i gang, så er det ikke hans favoritting å gjøre heller.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Huff. Trapp er full av kroker som er umulig å pusse, høyt å male, skal det legges nye trinn så er tilpassing et herk. Her er en tråd som viser litt av en jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Jeg tror dere klarte å overbevise meg ganske lett, altså, på at dette ikke er noe for meg.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Pst. Ikke gjør dette.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Men du, når gangen er felles må dere jo dele på dette med naboen? Det er jo ikke slik at dere må ta hele kostnaden om noe må gjøres på taket, bare for at dere bor øverst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Jeg hadde satt det bort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Trappa hadde jeg aldri gjort, det er en møkkajobb, prisen er ikke høy, syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Jeg har malt vegger og trapp, uten å slipe først, for vi hadde gammelt lineoleum som jeg malte med gulvmaling og det tok meg lang tid og var et forbaska herk. Virkelig et forbaska herk.
![]() |
#18 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Helt grei pris, faktisk ganske billig, synes jeg. Jeg hadde definitvt satt det bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Textrovert
|
![]() Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?Tja, naboen har jo også tak, bare at det ikke er så høyt. Han bruker jo ikke vår del. Ja, det er felles i teorien, men... Vi får tenke på det med delingen.
![]() |
|
|