Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Maurinvasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-12, 21:15   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Maurinvasjon

Ja, det auler av maur under senga på kontoret mitt, hjemme hos oss. Jeg har kjøpt to sånne drepe-bokser, satt ut, og ute har jeg tatt på sånt maurpulver. Det hele ble oppdaget for en halvtime siden, så det aller jo fremdeles.
Er det noe annet jeg kan gjøre? Jeg finner ikke bolet. Og det virker som om det er to kolonier, flygemaur i vinduskarmen og som sagt vanlig maur på gulvet. Skam jeg støvsuge de bort i tillegg? Jeg trenger tips. Dette er gisgusting.

Gammel 15-08-12, 21:18   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maurinvasjon

Flyvemaur er jo som regel droner/dronninger fra den samme maurkolonien. Dronene og dronningen(e) har vinger for at de kan sverme og parre seg oppe i lufta. Arbeiderne har ikke vinger. Utover denne oppklaringen (?) har jeg ingen tips å komme med, dessverre. Lykke til!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:20   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ok. Greit å vite at bestemme kanskje kommer fra samme tua

Gammel 15-08-12, 21:22   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har også de med og uten vinger, og de er fra samme koloni ja. Ellers ville de "flydd på" hverandre. Vi sliter med det samme, men heldigvis ute.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:01   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg ville forsøkt å finne ut hvor de kommer inn hen, og så gått løs på problemet utenfra. Maur hater kanel, så jeg ville forsøkt å drysse masse kanel på bakken der de kommer inn, og så kverket de inne med spray.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.