|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() MaurinvasjonJa, det auler av maur under senga på kontoret mitt, hjemme hos oss. Jeg har kjøpt to sånne drepe-bokser, satt ut, og ute har jeg tatt på sånt maurpulver. Det hele ble oppdaget for en halvtime siden, så det aller jo fremdeles.
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: MaurinvasjonFlyvemaur er jo som regel droner/dronninger fra den samme maurkolonien. Dronene og dronningen(e) har vinger for at de kan sverme og parre seg oppe i lufta. Arbeiderne har ikke vinger. Utover denne oppklaringen (?) har jeg ingen tips å komme med, dessverre. Lykke til!
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: MaurinvasjonOk. Greit å vite at bestemme kanskje kommer fra samme tua
![]() |
#4 |
Nå også i farger
![]() Sv: MaurinvasjonVi har også de med og uten vinger, og de er fra samme koloni ja. Ellers ville de "flydd på" hverandre. Vi sliter med det samme, men heldigvis ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: MaurinvasjonJeg ville forsøkt å finne ut hvor de kommer inn hen, og så gått løs på problemet utenfra. Maur hater kanel, så jeg ville forsøkt å drysse masse kanel på bakken der de kommer inn, og så kverket de inne med spray. |
![]() |
![]() |
|
|