Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Finne igjen kreativiteten?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-12, 22:38   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finne igjen kreativiteten?

Ja, jeg sliter. Å være kreativ er et påfyll for meg i hverdagen, men nå for tiden (har vart ganske lenge nå) klarer jeg ingenting. Og er derfor ganske utladet på alle andre områder i livet også. Hva gjør man for å komme i gang igjen? Jeg føler meg rett og slett litt nedfor.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:01   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finne igjen kreativiteten?

Jeg kjenner meg igjen, og henger litt her for å se om det dukker opp noe smart.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:02   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så tenker jeg: Hva med et kurs i noe du syns er gøy? Som en måte å komme igang og få litt ny inspirasjon?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:14   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min egen del må jeg rydde i annet, før jeg kan sette i gang med noe kreativt. Om det seg være trøbbel på jobb eller i ekteskapet. Alle sånne ting tapper meg helt for krefter, og ikke en gang å sy en søm i en bukse er greit når jeg ikke er "ovenpå" i sinn.

Men det hjelper å rydde. Jeg rydder og sorterer, enten i sysaker eller rett og slett i kjelleren(der får jeg være i fred). Sorterer sytråd i farger og blar i gamle mønster.
Jeg har en indre arkiver og orden o g system gjør noe med meg.

Gammel 15-08-12, 23:18   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Kurs får ofte meg igang igjen.

Jeg bor i ett "rotehus" omdagen. Store deler av huset er nyoppusset og jeg klarer ikke å finne "roen" om kvelden til å sette meg til å være kreativ. Jeg bar opp kurven med bunaden i kveld, i håp om å komme igang igjen. "Problemet" mitt er ofte at jeg har for mange prosjekter, halvferdige sådan, så jeg blir bare "overveldet" og vet ikke hvor jeg skal begynne.

Kanskje bare ta frem ett prosjekt og bestemme seg for å ferdigstille det? Kreativiteten skal jo være gøy og ikke ett ork, nå føler jeg det som ett ork, men jeg VET at jeg storkoser meg når jeg først får satt meg.

Gammel 15-08-12, 23:19   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leser andres kreative blogger og blir inspirert.

Å måtte ferdigstille ett prosjekt før jeg starter på et nytt er i allefall drepen for min kreativitet. Jeg gjør det som faller meg inn - også tar jeg en sjau og ferdigstiller/avslutter/kansellerer innimellom.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:20   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg leser andres kreative blogger og blir inspirert.

Jeg sitter også å surfer, men da finner jeg bare 110 nye ting jeg har lyst til å begynne med.

Men hva er din store kreative lidenskap da? Syr du klær? Strikker? Papir?

Gammel 15-08-12, 23:21   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

110 nye ting jeg har lyst å begynne med er finfint. Da har jeg jo blitt inspirert!

Gammel 15-08-12, 23:24   #9
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er på Pinterest og får masse ideer og gleder meg til jeg får flytta inn på hobbyrommet mitt nå til høsten så jeg kan få ut noe av det jeg skal lage. Ideer, og planer er det flust av! Jeg få energi av å kreere noe, om det er å sy, strikke, male eller limt.

Gammel 16-08-12, 08:54   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skal jeg melde meg på et sykurs når jeg vet tidene hos Kathrines quiltestue!
Den butikken inspirerer meg alltid. Har forsøkt strikking, og er nesten ferdig med en genser, men jeg har ingen gladfølelse når jeg setter meg ned for å sette igang. Rydde har jeg også på listen, så det er en god ide ja. Jeg er så heldig å ha et rom for hobby, og litt organisering i sakene der kan nok få opp farten.

Jeg forsøker å være litt psykolog for meg selv her, og tror muligens det er så mye stress på andre plan som gjør at ting blir som det blir. Men jeg må få snudd det, for jeg vet at jeg føler meg så glad når jeg får brukt den kreative delen av meg!

Gammel 16-08-12, 09:03   #11
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

....

Sist redigert av Pesten : 13-11-12 kl 19:21.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:27   #12
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg hjelper det noen ganger å ta fram blader eller bøker og se om jeg finner noe som gir meg lyst til å sette i gang.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:48   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Bare ett besøk til Kathrine er med på å få opp kreativiteten.
Har du forsøkt deg på BOM, mye fint å finne.

Gammel 16-08-12, 09:56   #14
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Skulle ønske det var sy eller fotokurs her.

Gammel 16-08-12, 12:31   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Bare ett besøk til Kathrine er med på å få opp kreativiteten.
Har du forsøkt deg på BOM, mye fint å finne.

BOM?

Tar forresten gjerne tips om inspirerende hobbyblogger!

Gammel 16-08-12, 14:49   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Å rydde hobbyrommet er en god start ja. Som regel blir jeg inspirert underveis og forkaster ryddeplanene til fordel for å lage noe.

Gammel 16-08-12, 16:52   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

BOM = Block of the month. Du får tilsent ett kit hver måned som du tilslutt ferdigstiller. Kan være alt fra tepper til bager og vesker. Er på mobil, sender deg linker til blogger og eksempler så fort jeg kommer meg på en pc. Fordelen med BOM er at de ligger under tollgrensen stort sett så du får mye stoff og store prosjekter for pengene siden de sendes i omganger.

Gammel 16-08-12, 16:57   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Ahh,takk, selvsagt, jeg har hørt om det for lenge siden hos Kathrines. Høres spennende ut!

Gammel 16-08-12, 17:16   #19
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg googler interessene mine. Da klarer ikke kreativiteten å holde seg unna.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:23   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Da skal jeg melde meg på et sykurs når jeg vet tidene hos Kathrines quiltestue!
Den butikken inspirerer meg alltid. Har forsøkt strikking, og er nesten ferdig med en genser, men jeg har ingen gladfølelse når jeg setter meg ned for å sette igang. Rydde har jeg også på listen, så det er en god ide ja. Jeg er så heldig å ha et rom for hobby, og litt organisering i sakene der kan nok få opp farten.

Jeg forsøker å være litt psykolog for meg selv her, og tror muligens det er så mye stress på andre plan som gjør at ting blir som det blir. Men jeg må få snudd det, for jeg vet at jeg føler meg så glad når jeg får brukt den kreative delen av meg!

Et besøk hos Kathrine er alltid hyggelig og inspirerende(og kan bli dyrt!).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.