|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Bedre lydisolering mot utleie i eget husHvordan kan man gjøre det?
2012, 2007 og 2004 Sist redigert av Appelsin : 16-08-12 kl 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Bedre lydisolering mot utleie i eget husDet enkleste er vel å skru opp ekstra gips i taket til hybelen nede. Men hvor mye effekt det har aner jeg ikke. Jeg vet bare at gips fungerer til slikt.
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Bedre lydisolering mot utleie i eget husVi har såkalt "flytende tak", det vil si at taket i kjellerstuen er festet i bøyler slik at det blir et tomrom mellom gulvet i annen etasje og taket i kjelleren. Det hjelper fantastisk mye og kjellerstuen er bortimot lydtett. Vanlige samtaler høres ikke i det hele tatt. Høy musikk er ikke ubehagelig høy, men man kan kjenne bassen vibrere om man har volumet veldig, veldig høyt.
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bedre lydisolering mot utleie i eget husMoren min fikk satt inn slike lydbøyler i taket i deler av sin sokkelleilighet. Det gjorde underverker med lyden nedenifra.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Bedre lydisolering mot utleie i eget husJEg har forøvrig hatt den blandede gleden av å bo i en sokkelleilighet uten lydisolering. Det var rett og slett pinlig å treffe de vi leide av, for vi hørte omtrent alt de sa til hverandre.
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Bedre lydisolering mot utleie i eget husJeg har gjort dette for å støyisolere mellom to soverom. Jeg vil ikke at barna skal høre de voksne, og så tror jeg ikke at vi voksne vil høre tenåringene når den tid kommer. Løsningen er laget av snekker, og er sånn rom-i-rommet som Kasia beskriver.
![]() |
|
|