Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Snuser litt på ny vogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-12, 22:11   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Snuser litt på ny vogn

Men jeg a n e r ikke hvilken. Vi har Bugaboo Cameleon (med ødelagt bremsewire) og Mountain Buggy som er fire år gammel, som jeg egentlig elsker, men lurer på å bytte ut.
Fikk tips om Easywalker Qtro i dag, også fant jeg en eldre tråd her om Babyjogger City Elite. Minuset er at den har blitt skikkelig dyr siden sist jeg vurderte den.
Helst ville jeg hatt en vogn hvor Lillebror kan sitte mot oss, men jeg liker ikke noen av vognene som har det tilbudet.
Også liker jeg ikke sånne ordentlige 4-hjulinger, typ Emmaljunga osv - det er ikke det jeg er ute etter. Eller Brio Go.

Noen tips?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 22:18   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snuser litt på ny vogn

Vi byttet ut MB med TFK Joggster twist. Av en drøss med vogner vi har hatt, så er dette den vi har vært nest mest fornøyd med - dvs. veldig fornøyd. (Xplory topper, hvis noen skulle lure på det. Men det er en helt annen type vogn.)

Gammel 17-08-12, 22:18   #3
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Elsker min brio go!! Kan anbefales..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 22:24   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville vurdert denne, http://www.barnashus.no/nettbutikk/d...ck-shadow.html

Lett å trille, og kjekk å ta med i bil. Vurderte denne ei stund, men så sluttet hun istedet å sitte i vogn. Men vet ikke hvilke krav du har til vogn?

Gammel 17-08-12, 22:24   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi byttet ut MB med TFK Joggster twist. Av en drøss med vogner vi har hatt, så er dette den vi har vært nest mest fornøyd med - dvs. veldig fornøyd. (Xplory topper, hvis noen skulle lure på det. Men det er en helt annen type vogn.)

Hva er bedre med TFK?

Vi skal også kjøpe ny vogn, men har ikke kommet på noe bedre enn en nyere utgave av MB

Prøvetrillet en Easywalker Quatro, og syns ikke den kunne måle seg med trillekomforten til MB. Den kan heller ikke ha sittedelen mot den som triller, så da ser jeg ikke helt poenget med den. Har aldri opplevd MB som ustabil.

Babyjogger, funker den som eneste vogn? Altså trilleturer i skog og mark, i tillegg till kjøpesenter, som jeg ser for meg at den er super til?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 22:27   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

BJCE er absolutt genial! Beste sportsvogna eg har prøvd, på alle måtar!

Gammel 17-08-12, 22:27   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Babyjogger, funker den som eneste vogn? Altså trilleturer i skog og mark, i tillegg till kjøpesenter, som jeg ser for meg at den er super til?

Det er større hjul på denne modellen (GT), så den tåler nok mer skog og mark enn den forrige. Men den har såkalt punkteringsfrie (harde?) hjul, så sikkert ikke like bra demping som feks TFK og MT. Men hun hadde jo allerede en MT.

Gammel 17-08-12, 22:33   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tfk, og har vært veldig fornøyd. Men ønsker meg MB til en evt nestemann.
Ellers liker jeg brio go utseendemessig. Og bugaboo. Og, og, og.

Gammel 17-08-12, 22:45   #9
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Mrs. Wallace har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sjekk ut Easywalker june!
Nydelig vogn!

Sjøl har jeg Easywalker qtro og er veldig fornøyd. Eneste minuset er at ungen sitter forovervendt, og at høyeste/retteste sittestilling godt kunne vært litt rettere. Skjønner?

Ei venninne av meg har bestilt Ew june og jeg gleeeder meg til å prøve den!

Mrs. Wallace er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 23:07   #10
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Wallace, her.

Sjekk ut Easywalker june!
Nydelig vogn!

Sjøl har jeg Easywalker qtro og er veldig fornøyd. Eneste minuset er at ungen sitter forovervendt, og at høyeste/retteste sittestilling godt kunne vært litt rettere. Skjønner?

Ei venninne av meg har bestilt Ew june og jeg gleeeder meg til å prøve den!

Skjønner hva du mener. Jeg pleier på MB'en å ta et teppe bak sittedelen så den kommer lenger frem. Er Qtro lett å trille?

Kriteriene mine er at den neste skal være like bra som MB'en. Jeg tror at jeg helst ønsker meg den nye modellen av MB'en, men ikke har råd akkurat nå.

Gammel 17-08-12, 23:09   #11
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Den Easyw. June minner meg om Buggisen.

Gammel 18-08-12, 18:07   #12
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg digger min emmaljunga ozone, den er rå god. Jeg var buggis fan og har hatt et par stk. Men ozone er mye bedre

Gammel 18-08-12, 18:59   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

BJCE er absolutt genial! Beste sportsvogna eg har prøvd, på alle måtar!

Samme her.

Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 20:03   #14
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Samme her.

Vet du hvordan den er sammenlignet med MB? Jeg har litt begrenset vogn-erfaringsgrunnlag

Hvem selger BJ i Oslo?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 20:12   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå byttet til sportsdelen av emmaljunga city nitro og jeg elsker den vogna. Jeg har en gammel mountainbuggy i tillegg da, emmaljungaen dekker ikke behovet for terrengvogn. Jeg tror for å være helt ærlig du kommer til å irritere deg litt over et par ting med easywalkeren hvis du er vant til oth, da spesielt kallesjedekning og at fronthjulene er mindre. BJCE er nesten like god som OTH å trille og den har et par fordeler i tillegg - nemlig verdens beste kallesje og verdens enkleste sammenlegging. Men velg city elite og ikke mini hvis du trenger terrengvogn.

Gammel 18-08-12, 22:06   #16
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Takk for godt tips, Katta! Jeg elsker jo egentlig Mountain Buggy'n, men den er jo fire år gammel og det merkes. Vi må ha terrengvogn ja, bor i en by med enten oppoverbakker eller nedoverbakker.
Må sikkert til Oslo for å se på den, men har sett på Baby J. ganske lenge egentlig, men da kostet den to tusen, tror jeg.

Hva tror du irriterer meg med kallesjen på EW? Er den lavere?
Jeg har hørt at det er glidlås i ryggen på den, så jeg er skeptisk til det, egentlig.

Gammel 18-08-12, 22:07   #17
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Vet du hvordan den er sammenlignet med MB? Jeg har litt begrenset vogn-erfaringsgrunnlag

Hvem selger BJ i Oslo?

Barnas Hus selger den, mener jeg. Sjekk nettsiden.

Gammel 18-08-12, 22:09   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk for godt tips, Katta! Jeg elsker jo egentlig Mountain Buggy'n, men den er jo fire år gammel og det merkes. Vi må ha terrengvogn ja, bor i en by med enten oppoverbakker eller nedoverbakker.
Må sikkert til Oslo for å se på den, men har sett på Baby J. ganske lenge egentlig, men da kostet den to tusen, tror jeg.

Hva tror du irriterer meg med kallesjen på EW? Er den lavere?
Jeg har hørt at det er glidlås i ryggen på den, så jeg er skeptisk til det, egentlig.

Det er glidelåser i ryggen som på TFK ja. Jeg liker heller ikke det, men jeg tror jeg kunne levd med den biten, det er gode glidelåser .Men kallesjen er veldig høy og lite dekkende, verre enn på de eldre OTHene. De nye OTHene er jo blitt ganske bra sånn sett.

BJCE har bedre system i ryggen enn OTH, det er reimer, men det er anorakksnorprinsippet sånn at man kan løsne med en hånd ved behov. Og kallesjen er fantastisk, den dekker jo hele ungen ved behov. Og hevbar fotstøtte. Og enhånds sammenlegging, det siste fikk meg til å kjøpe en city mini på flekken for et par år siden.

Gammel 18-08-12, 22:40   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært veldig glad i glidelåsene på TFK. Synes innstrammingen på OTH var noe herk.

Gammel 18-08-12, 22:41   #20
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hører mye flott om bumbleride indie, den skal vistnok være like god men mye smartere enn mountainbuggy

På tilbud her: helti100.no

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.