|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2012
![]() |
![]() Et lite spørsmålLurer på hva andre mener om å nekte barna en populær aktivitet som gjør at en som forelder virkelig får søvnløs noia av bekymring over den aktuelle aktiviteten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Et lite spørsmål..Jeg klarer ikke helt å se for meg hvilken type aktivitet det skulle være. Fallskjermhopping? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Et lite spørsmål..
Hvis jeg sier hva det er, vil mange kun blåse i det. Derfor holder jeg meg kun til selve poenget med at det er en helt vanlig aktivitet, som det har vært en del alvorlige skader, og til og med fatale i. Og som gjør meg vanvittig bekymret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
Ridning? Jeg drev med ridning i mange år, så da er jeg antagelig inhabil. Jeg synes mange hadde pysete foreldre.
![]() |
![]() |
#6 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et lite spørsmål..Det verste jeg kan tenke meg er ishockey. Men, der er de faktisk godt beskyttet. Det er en svindyr idrett som koster mye i utstyr. Da kan man jo bruke økonomi også som argument.
![]() |
#7 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Et lite spørsmålMotorsport hadde jeg fått noia av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Et lite spørsmålJeg har nektet barna å ri av samme grunn. De har ikke vært overivrige, skal sies, men vi har vært ganske tydelige på at hest er nederst på lista over aktuelle aktiviteter. Hilsen med-hønemor.
![]() |
#9 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Et lite spørsmålTja. Jeg synes foreldre fint kan nekte barn en hvilken som helst aktivitet, i utgangspunktet.
![]() |
#10 |
superbruker
|
![]() Sv: Et lite spørsmålJeg har barn som driver med skumle idretter som riding og skihopp. De har prøvd seg på motorsport også. Faktisk har fotball en høyere prosent med skader om man ser det i forhold til antall utøvere. Det er med andre ord større fare å skade seg på fotballbanen enn i hoppbakken og på hesteryggen.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Et lite spørsmålSå lenge det er en normal aktivitet for barn så syns jeg ikke noe om å overføre egne nevroser til dem. Da får msn heller lære dem å være forsiktige. Det kan være fatalt å klatre i trær, men jeg syns ikke man skal nekte barn det allikevel.
![]() |
#13 |
wizzzard
|
![]() Sv: Et lite spørsmålEg tykkjer det er stor forskjell på om aktiviteten er å hoppe på trampoline, som kan vere ganske skummelt, og å hoppe i fallskjerm, som det ikkje finnast nokon som helst god grunn til å gjere.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Jeg klarer fortsatt ikke å se for meg en vanlig aktivitet, der det er sansynlig at man blir utsatt for alvorlige eller fatale skader, som utføres av barn i alderen 6-8 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Et lite spørsmål
Nevrotisk vil mange kanskje si som ikke bekymrer seg over akkurat det samme. Men jeg anser meg selv som en ellers ok forelder som lar barna være med på ting andre igjen bekymrer seg over.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Et lite spørsmålJeg klarer heller ikke å se hva som kan være farlig for så små barn.
![]() |
#19 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Et lite spørsmålDe fleste aktiviteter kan jo i verste fall ende i dødsfall.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Et lite spørsmålDet kan vel de fleste idretter i verste fall. I min verden så er hverken motorcross, ridning, downhill-sykling, fotball, hockey eller hopp så ellevilt at jeg ville nektet pga redsel for død akkurat. Aktiviteter for barn innen mer actionfylte aktiviteter er jo ofte i veldig kontrollerte former og med stort fokus på sikkerhet og beskyttelse. Om redsel er den eneste grunnen til at de ikke får lov i forhold til vanlige idretter som fotball, hockey, turn eller ridning så ville jeg nok synes du er litt på bærtur. Synes ATV, cross, downhill og slikt er litt annerledes selv om jeg kjenner flere som holder på med det i ung alder og hadde nok vurdert å la junior bli med på det om han var skikkelig entusiast. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|