|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På (opp?)tur
|
![]() Tips til terrasseVi har bestemt oss for å sette opp en terrasse. 20-30 m2. Vil skråne nedenfor, så vil ha gjerde. Egentlig har jeg litt lyst til å kunne lukke igjen hele, blir lett å ha minsten der til våren og sommeren. Noen som har generelle tips? Også lurer jeg på om dere har prøvd laget av komposittmateriale? Dyrt? Bra?
![]() |
#2 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til terasseVi (ehm, mannen..) bygde veranda i fjor høst. Vi gikk for liggende bordkledning som er helt tett, nesten ikke mellomrom mot terrassegulvet. I tillegg er den en meter høy, og ikke 90 cm som er "normalen". Dette syns vi fungerer veldig fint. Ungene klarer ikke klatre opp, de får ikke til å kaste noe gjennom bordene og heller ikke over iom det er så høyt. Samtidig er vi helt skjermet mot innsyn. Det ser kanskje ikke så fancy ut, men det er funksjonelt for oss. Det er kanskje greit å nevne at størrelsen hos oss er 50 kvadrat, så det føles overhodet ikke innestengt.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips til terasseVi har bygget 30m2 terrasse - men på toppen av eunderetasjen, så det er ikke gjort helt slik dere må gjøre det. Har brukt trykkimpregnert som grunnlag, og så lagt Accoya tregulv på toppen. Helt vedlikeholdsfritt, enkelt å legge og deilig overflate.
![]() |
#4 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Tips til terasse
Samme her. Vi = vi er enige.
![]() |
#5 |
er her
|
![]() Sv: Tips til terasseSaint, hva koster herligheten? Kan man gjøre dette selv, eller er det bare gjennom firma man får tak i det?
![]() |
#6 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Tips til terasseSå stor som mulig. "Feilen" mange gjør i dag når de først bygger terrasse, er at de bygger den for liten, sett i forhold til hva man kanskje kunne ha gjort. Man kan jo ikke bygge mer en man har plass til, men det er altså utrolig hvor mye hver eneste kvm har å si - så om man har muligheten til å bygge stort, gjør det. Ergo, hvis dere tenker en 20-30 kvm, hadde jeg kjørt på og bygget 30 heller enn 20.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 20-08-12 kl 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
På (opp?)tur
|
Det der fristet.
![]() |
#8 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til terasseSpør på trelasthandel, der kan de jo alt. "Vi" har bygd i trykkimpregnert, og det er etter mitt beskjedne inntrykk overkommelig for de fleste. Det er ikke for tett så lenge en bruker egnet material antar jeg. Vi har "vanlig" bordkledningsplank på utsiden. Vi skal forøvrig beise med terrassebeis, farge drivved som står til det grå decra-taket. Trykkimpregnert behøver ikke behandles på et års tid mener jeg? Jeg anbefaler forresten Byggmakkerboka på det varmeste, der står veldig godt forklart akkurat dette med terrasse og i tillegg myye annet interessant. Bifaller også det med å bygge størst mulig. Jo større, jo mer bruker en den, tipper jeg. Det er genialt å slippe ungene ut for å leke der, sommer som vinter. Jeg har for eksempel sluppet mine banditter på to og snart et år ut dit nå etter middag, og mens jeg bruker tid på å sitte her på forumet selv om jeg egentlig burde sette i oppvaskmaskinen, hører jeg hvordan det klasker fra søkkvåte toåringsbein der ute. Ettåringen roper frydefullt innimellom, så jeg mistenker at han sitter med hendene godt plassert ved vannkilden, han også.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ville absolutt vurdert det. Jeg har en prisliste et sted, vi har bare kjøpt og fått det levert hjem. Det legges med not og fjær, akkurat som vanlig gulv.
![]() |
|
|