|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvem/hva/hvor er harry?I går viste en annen bilfører fingen til meg da jeg, etter hans mening, ikke var flink nok til å vike. "Så utrolig harry!", tenkte jeg om den lille "gesten" hans, men så følte jeg meg brått litt fossil og alene om å bruke uttrykket. For jeg hørte da vitterlig harry-uttrykket langt oftere før enn nå. Er det slik at det kun er fossiler som bruker begrepet? Eller er det slik at det blir regnet som litt harry å bruke ordet harry? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?Da er nok jeg også fossil. Jeg kan til og med finne på å si blodharry. DA er det harry da. |
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?Jeg synes for eksempel det er harry med plastsko som i Crocs. Likevel har jeg ikke mindre enn to par hjemme, men jeg bruker dem kun i hagen og til nød de få meterene bort til postkassen (når jeg er sikker på at ingen ser meg). Er jeg da harry, forfengelig, eller kanskje begge deler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?Jeg synes begrepet brukes stadig vekk, og nokså utvannet, med betydning omtrent som i "noe jeg synes er stygt/teit/umoderne".
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?Jeg bruker det ofte. Blodharry og harry. Og jeg er harry selv på enkelte områder, helt klart. Jeg hører også uttrykket rundt meg, så jeg har ikke den erfaringen at det er sjeldnere i bruk. Snusleppe er harry.
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?
Du er harry og skjønner det selv, dermed flau over crocsa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
er her
|
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?Bruker det ikke så ofte, tror egentlig jeg bare bruke det om den handleturen over grensen og det er ytterst sjelden, siden vi bor på vestlandet.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?Det er et begrep som ikke var vanlig å bruke i min oppvekst. Rånete var et begrep vi kjente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?Crocks og grilldress og røyk og naglearmbånd er harry. Jeg har selvsagt alt det der. Jeg bruker de ikke samtidig da. Jeg står ikke i grilldress, crocks og naglearmbånd mens jeg tenner røyk nummer 10.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?
Hvis det er definisjonen på harry - bring it on. Da er jeg også harry så det holder sikkert, and I like it! |
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Hvem/hva/hvor er harry?Jeg sluttet å bruke uttrykket etter at en (litt harry) fyr mente at NRK-lisensen var harry. Da tenkte jeg at det var et helt meningsløst uttrykk for folk flestTM.
![]() |
|
|