|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye spiser en 15-åring for?Jeg har fått et spørsmål av en venninne som jeg trenger å få noen innspill på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Vi spiste i snitt for ti euro hver til middag og kanskje en tier til i kaffe, is, frokost og lunsj, men vi spiste det meste utenom middag hjemme i leiligheten. Det er billig og en 15-åring skal jo ikke drikke noe alkohol?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Veldig vanskelig å anslå. Hadde femtenåringen reist med oss hadde døgnprisen vært relativt lav. Vannflasker koster litt. Skal noe av maten lages i leilighet? Er det snakk om å spise ute på bra steder eller er det type gatekjøkkenlunsj og billigsteder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Vi spiste på skikkelig restaurant (med duk, som er mine barns definisjon av restaurant) hver eneste kveld. Hellas er et billig land å være i. Vi kunne garantert ha kuttet ned til en tredjeel om vi var i sparemodus.
![]() |
#6 |
Tja...
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Kan man ikke regne rundt 15 euro i snitt for middag? Og 10euro for lunch? Frokosten spises vel alltid hjemme. Men det skal vel tas en sum for den også. Si 10 euro for den også.
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Prisnivået kan nok variere en god del mellom de forskjellige øyene, tror jeg. De mer utbygde øyene med masseturisme er nok dyrere enn de litt mer stille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Skulle tro du fikk frokost til flere for ti euro. Det var forøvrig ikke mye dyrere på Rhodos enn den fredelige øya vi var på. I den verste løypa i gamlebyen kostet middag for fem 70 euro, mens det utenfor gamlebyen kostet de sedvanlige 50.
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Hvis det var meg så ville jeg foreslått at han selv hadde med lommepenger til drikke, is og sånt utenom, og så ville jeg lagt ut for maten og fulgt litt med på omtrent mye det ble for en person. Så kunne de heller betalt det etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Takk for innpspill |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Jeg mente ikke akkurat at frokosten kostet 10 euro, men tenkte litt høyt mht snittet for måltidene og for å sette en pris på hvert måltid. Sånn omtrentelig. At summen for de 3 måltidene muligens kan være i snitt rundt 35 euro pr dag.
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Det er utrolig vanskelig å anslå, for det kommer helt an på hva slags nivå en legger seg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?
Vi bruker relativt mye på mat i Hellas, og jeg synes ikke nødvendigvis det er noe billig land å spise i. Mer enn hundre euro dagen, ihvertfall. To voksne, to barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Hm. Tror jeg foreslår at hun sender med 300,- pr dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Ja, jeg kjente meg heller ikke igjen i 100 euro dagen på Rhodos, Hyacinth. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Det avhenger jo selvsagt av mye, men jeg tror selv jeg ville anslått rundt 500, ihvertfall hvis is og brus også regnes med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Vi har vært i hellas fire år på rad (sldri Rhodos, riktignok). Jeg synes ikke det var billigere etter finanskrisen heller. Har vært både på turiststeder og mindre utbygde steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mye spiser en 15-åring for?Vi var på Chios for to år siden, og vi brukte ihvertfall tusen kroner dagen, noen ganger mer, på lunsj, middag, vann, is, kaffe og små mengder øl og vin. Da var vi to voksne og en åtteåring, stor frokost var inkludert i hotellprisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Høres omtrent ut som hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|