|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Bananflue-tips!Forrige helg var det plutselig masse bananfluer på kjøkkenet mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Bananflue-tips!Har du et glass med en bitteliten slump hvitvin i også, så går de i fella |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bananflue-tips!
I et vinglass! Jeg tok 40-50 stk på en dag, i fjor, med denne fangstmetoden. Viktig at du ikke fyller glasset helt fullt. Halvt er bra.
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bananflue-tips!Jeg har prøvd det meste mot disse beistene, men ikke ketchup. Det må prøves om behovet skulle melde seg igjen.
![]() |
#7 |
fri
|
![]() Sv: Bananflue-tips!Jeg endte opp med å sette matsøpla rett utenfor terrassedøra i en uke, og vips så var de borte. De yngler jo og storkoser seg oppi der, og lar seg ikke affisere av diverse feller. Noen går jo i fella, men langt fra så mange som yngler oppi matsøpla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Bananflue-tips!Jeg kan iallfall fortelle at det lønner seg å skylle ølbokser/flasker grundig før de blir stående på kjøkkenbenken.
![]() |
#9 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Dette er effektivt, ja. Men prøv med en skvett rødvin oppi. Jeg tok kål på en hel bananflueslekt på denne måten for kort tid siden. Nå var det riktignok ikke årgangsvin, men jeg liker likevel å tro at de små stakkarne døde med et salig smil om munnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Det har du nok rett i. Hvis det svirrer bananfluer i lufta så er det sikkert lurt å ikke kjøpe frukt der ihvertfall. Eller brød for den saks skyld, for de kryper inn i brødposene også, svina.
![]() |
#12 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bananflue-tips!Takk for tips, har de over alt nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|