|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Korpstur og utgifterKorpset vårt skal på tur til Middelhavet i løpet av inneværende skoleår.
![]() |
#2 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterLeser og skjønner jeg skal være glad for at barna mine ikke er interessert i korps. En slik tur må da være skrekkelig eksluderende? Vi hadde ikke hatt råd til å la barnet være med hvertfall. Og om jeg skulle tatt råd til å bli med så hadde jeg helt klart booket et billigere alternativ om det innebar samme reiseperiode, hotell og reise! Og tipset komiteen om det samme!
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Korpstur og utgifterMan får ikke et helt korps med flyet til samme rimelige pris som du fant en billett til. Det selges vanligvis kun noen ganske få billetter pr avgang til de beste prisene.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Korpstur og utgifter |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Korpstur og utgifter
Ikke sant. Mange billetter vil gi høyere snittpris, selv om man får tak i noen billige billetter. I så fall er det naturlig at man legger seg på samme egenandel til alle, og da vil prisen bli høyere enn om en familie på 4-5 stk hadde bestilt.
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterSlike turer kan man spare til over flere år. Hos oss er det ikke vanlig at hele familien blir med. Er det obligatorisk at man må ha med familie?
![]() |
#8 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Korpstur og utgifterSignerer Fløyel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterVi har dugnad to ganger i året (loppemarked) og får inn så mye penger at barna bare betaler en egenandel på maks 1.000,- når de skal på tur. Samme egenandel for foreldre som blir med som ledsagere (et gitt antall foreldre per tur). Jeg har aldri sett at vi har fått oppgitt priser fra korpset på billetter til resten av familien, og jeg tenker at det er en selvfølge at en familie ordner billetter og slik selv hvis de har lyst til å være med.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterForøvrig vil jeg også signere Fløyel og Gnuri. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan korps har fått et slikt fælt rykte. De jeg kjenner som driver med fotball og håndball, er mye mer bundet opp både i helger og på ettermiddager enn vi er, og at det skal være så himla dyrt er da virkelig ikke sant. Vi betaler 2.250,-/år for musikkundervisning på kulturskolen av dyktig og meget velkvalifisert fløytelærer og 1.050,- /år for å være med i korpset og leie av instrumentet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterUtgiftene til korpsturene og det bittelille dugnadsarbeidet vi har er totalt mye mindre enn fotballforeldrene her omkring har til dugnad og kampkjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterSelvfølgelig er korps mer enn turer. Jeg er likevel sjeleglad for at vår slutter nå, for korps "stjeler" mye helgetid (øvingshelger, lotteri/loppemarked, dugnader, konkurranser) og det er dyrt å dra på tur. (Som til NM i Stavanger hver juni.) I tillegg er det forventet at alle korpsmedlemmene skal være med på tur og når en 10-åring ikke er helt trygg på å reise langt alene sier det seg selv at en forelder må være med. Noe som fort koster skjorta og som vi har råd til, men som da selvsagt går ut over hele familiens sommerferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterHvorfor må familien være med? Akkurat det hadde jeg reagert på. Jeg hadde gjerne betalt for barnet, men at jeg måtte betale så mye penger for at resten av familien skulle være med på en tur som egentlig er for barnet, det hadde jeg vært negativ til.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterJeg har vært med i korps i mange år, og hatt et barn som spilte i korps i et par år. Korpstur var aldri familietur verken da jeg var barn eller forelder. Noen hadde med en forelder, andre ingen. Er det virkelig lagt opp til at dette er en tur der hele familien skal med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Da har dere rett og slett et korps som krever veldig mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterVi har heller ikke 17. mai-arrangement, det er det FAU som har. Musikantene våre spiller jo for togene, så vi må jo opp og levere ved avmasjsteder og sånn.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Korpstur og utgifterKorpset er uten tvil den mest krevende aktiviteten for oss foreldre, i hvert fall her i distriktet. Jeg var så lykkelig at jeg kunne ha slått hjul da storesøster ville slutte.
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Korpstur og utgifterVeldig dyrt. Når lag/grupper planlegger sånne turer så trodde jeg at de ville være veldig aktive med felles innsparing i form av avtalte dugnader sånn at summene ikke ble så høye?
![]() |
#20 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
...og jeg hadde slått jul av glede hvis noen av mine hadde villet bli med i korps
![]() |
|
|