Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mva og toll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 14:49   #1
Sara-ram
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2012
Sara-ram har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mva og toll

Hei

Jeg vet at det er toll og mva på varer (kosmetikk) bestillt for over kr 200 fra utlandet. Men gjelder det kun for en bestilling?

F.eks skal jeg bestille 3 varer i samme bestilling fra utlandet som koster kr 110 hver ( fra samme nettbutikk). Det er altså tilsammen over kr 200, så vil jeg få toll og mva.

Men dersom jeg bestiller varene i forskjellige bestillinger, altså kr 110 per bestilling, så slipper jeg mva og toll?

Dersom svaret er ja, skjønner jeg meg ikke helt på logikken i dette systemet. Man slipper avgiftene så lenge det er ulike bestillinger selv om det er fra samme leverandør og koster en like mye. Men om man bestiller dette samtidig så blir det avgifter. Hvorfor denne forskjellen? Det fører jo bare til flere transportkostander og miljøutslipp etc. For meg utgjør det ingen forskjell dersom nettbutikken leverer frakfrie bestillinger.

Er det noe grense for hvor mye jeg bestiller i løpet av ett, måned etc før jeg får avgifter?

a little bit confused

Sist redigert av Sara-ram : 30-08-12 kl 14:58.
Sara-ram er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.