Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor kjøpe billigst alpakkagarn?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 11:30   #1
Left
Passiv

Standard

Hvor kjøpe billigst alpakkagarn?

Noen som har tips til en nettbutikk med ok priser?

Jeg skal strikke Skappel-genseren, og den er med to typer alpakkagarn strikket sammen.

Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 11:32   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kjøpe billigst alpakkagarn?

Drops Alpaca er vel kanskje det billigste?

www.todamer.no

Gammel 05-09-12, 11:52   #3
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Drops Alpaca er vel kanskje det billigste?

www.todamer.no

Ja, det skal vel godt gjøres å få det billigere enn det ja?
Takk for tips - de hadde mye fint på den siden der

Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 11:57   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Pickles er ikke så dyr heller:
Pure thin alapca
50 g nøster
185 m 38kr

Drops
50 gram = ca. 167 meter
33kr

Gammel 05-09-12, 14:27   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg må ikke ha det nå nei, så jeg kan vente. Men uansett var det jo ikke kjempedyrt i forhold til annet alpakkagarn jeg har kjøpt tidligere, hvor det har vært borti 80,- for et nøste.

Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 14:32   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HVilke farger skal du bruke? Jeg bruker brun tynn alpakka og lysegrå faerytale nå, og det blir fint. Men jeg tror jeg vil ha en til.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 14:38   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bør vel bestille rimelig fort, "alle" strikke Skappel-genser om dagen og Husfliden har visst 6 mnd ventetid.

Gammel 05-09-12, 15:13   #8
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Nå måtte jeg google "skappelgenser", her var det noe jeg ikke hadde fått med meg.

Gammel 05-09-12, 15:16   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Www.strikkenett.no

Gammel 05-09-12, 17:13   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

HVilke farger skal du bruke? Jeg bruker brun tynn alpakka og lysegrå faerytale nå, og det blir fint. Men jeg tror jeg vil ha en til.

Jeg tror jeg skal strikke den i en dus lillafarge, litt sånn lavendelrosa og lys grå.

Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 17:14   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Du bør vel bestille rimelig fort, "alle" strikke Skappel-genser om dagen og Husfliden har visst 6 mnd ventetid.

Nettbutikkene har plenty garn, og jeg har mønster, så det går nok fint hehe

Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 17:48   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ebay is your friend.

Gammel 05-09-12, 18:01   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er de to alpakkatypene som det strikkes med nokså like i tykkelse? De som er nevnt i oppskriften altså.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 18:14   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker i drops alpakka og vivaldi. Kjøpte masse nøster, også av annet garn+ en pinne og det kom på 600. Synes det var en bra pris!

Gammel 05-09-12, 19:21   #15
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikket min i Drops alpakka og Vivaldi. Ble veldig myk og god. Skal i gang med en til tulla nå.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.