|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tørketrommel-død?Den påstår at vannbeholderen er full, men det er den ikke. Den er heller ikke satt feil på plass. Er det noe jeg kan gjøre selv for å fikse det, tror dere?
![]() |
![]() |
#4 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel-død?I tillegg til lofilteret finnes det ett kondensfilter, og dersom det ikke renses i blant så kan det bli tett.
![]() |
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?I tillegg til lofilteret som tømmes hver gang så er det et filter nede i sokkelen på min. Jeg renser det ca. annenhver måned eller når det trengs. Det er en slags knapp til å trykke på, så kan jeg dra ut et filter der det samler seg fuktig lo. Tipper det er der det må gjøres noe, hvis du har brukt trommelen en stund og ikke visst om dette før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Kan hende det er tett et eller annet sted. Har du sett i det hullet som går fra vannbeholder til maskin? Det har vært tett på min, og det er superviktig å rengjøring det store filteret minst hver 10 vask sa reperatøren til meg. Ta det ut og spyle det rent, enten i dusjen som jeg gjør siden jeg ikke har utslagsvask, eller i utslagsvask. Det er utrolig mye støv i det filteret bare etter få tørk. |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Jeg fant bruksanvisningen og fant noe om kondensatoren som må renses. Er det det dere mener?
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Har du ikke et stort filter du kan ta ut? |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Jo, jeg fant det store filteret (regner jeg med) og har spylt det. Jeg klarer ikke se langt nok inn for å se om det er tett der vannet kommer. Jeg må vente til kjæresten med de lange armene kommer, så kan han kjenne.
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Ok, du har ikke vannbeholder du kan t a ut? |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Sjekk om tilkoblingen til vanntanken er tett. Altså den tuten på vanntanken som går inn i en kobling inni tørketrommelen. Om den blir tett, så tror trommelen at det er tanken som er full.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?
Det var det jeg mente også Ru - der vanntanken kobles sammen med maskinen. |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Altså. Vannbeholderen min er kjempelang, den går liksom "inn" i tørketrommelen og hullet er innerst. Hva som er der inne er det vanskelig å se. Må jeg skru opp hele greia?
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Nå ser jeg at det kommer bittelitt vann inn i beholderen før den stopper, så da er den vel neppe tett? Den går kanskje 2-3 minutter før den stopper.
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?
Og når du skal tømme den, hva gjør du da? |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Tørketrommel-død?Drar den ut og tømmer den, den er som en lang beholder liksom. Det er vel en meter lang, minst.
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel-død?Det var slik min forrige tørketrommel døde. Den gikk et par minutter før den stoppet, og lyset for skyllefilteret lyste, selv om det var rengjort etter alle kunstens regler. Tørketrommelen gikk seg også svært varm. Siden den var ca 6 år gammel, ga jeg den opp og kjøpte meg en ny en.
![]() |
|
|