Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Softgun

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-12, 13:05   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Softgun

Hvor stor fysisk skade kan softgun gjøre?

Trenger argumenter og fakta i diskusjon ang softgun (utover mine personlige meninger og henvisning til aldersgrense).

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 15:46   #2
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Softgun

Gasspistol? Film som viser en godt pakket inn bli skutt på, på avstand. http://game-on.no/products/glock-18c-metall-slide Han får et lite merke. Sier seg selv at en kule som kommer i 300 km/t ikke er noe en vil ha i øyet f.eks.

Gammel 08-09-12, 16:01   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Når det er sagt, er det gøy å skyte på blink. Og jeg er ikke imot våpen. Men softgun er ikke et leketøy for barn, voksne må være der. Om min sønn hadde vært hjemme hos noen og de hadde hatt softgun uten oppsyn av voksne, ville jeg blitt veldig sint. Tror nesten jeg hadde nektet han å dra dit mer, om jeg ikke var helt sikker på at det var en glipp som ikke ville gjenta seg.

Gammel 08-09-12, 16:40   #4
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hos oss er eneste argument i slike tilfeller at våpen ikke er leketøy.

Vi kjøper ikke "lekevåpen" (og har gitt grei beskjed til alle om at vi ikke synes slike har noe for seg, så vi får heller ikke slikt). Hva gjelder våpen som sådan, har jeg ikke problemer med det så lenge det er en tanke bak det - pappaen min lærte meg å skyte på blink både med luftgevær og større ting, og hadde nok et ønske om at jeg skulle ta jegerprøven en dag...Slik ble det ikke, men lillebroren min har den, og i slike tilfeller kan det å lære seg med våpen på en ordentlig måte være avgjørende. Sambo er forsvarsmann, og kan våpen gjennom det.

Men våpen for "gøy", det hører ikke hjemme noe sted etter min mening.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 21:09   #5
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Softgun er så farlig at man bla. kan bli blind om man treffer øyet.

Gammel 08-09-12, 21:34   #6
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om man skal ha noe til å skyte på blink med er luftpistol ett bedre valg enn softgun. Ingen av våre har fått softgun, vel bortsett fra at storebror kjøpte det i fjor sommer. Jeg var rasende, men ungen var 18 og oppbevarte det på forsvarlig måte så det var ikke så mye jeg kunne gjøre egentlig.

Men softgun kan gjøre store skader, og skader kan fort oppstå om man er uoppmerksom. "skal bare" kan fort resultere i en ødelagt flatskjerm f.eks., enda godt det bare var ting som gikk fløyten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.