Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mac-hjelp, hvordan legge inn bilder på FP?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-12, 09:50   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mac-hjelp, hvordan legge inn bilder på FP?

Jeg har blitt tvangskonvertert til Mac, men nå skjønner jeg ikke hvordan jeg legger inn bilder fra facebook til FP lenger. På PCen høyreklikker jeg og finner billedkoden, etter at jeg har åpnet bildet i et nytt vindu.

hvordan gjør jeg dette på Mac?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 09:52   #2
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Mac-hjelp, hvordan legge inn bilder på FP?

Hvis du har bildet på iPhoto, så kan du bare gå på deling, helt nede til høyre. Der kan du dele bilde på facebook. Har riktignok ikke prøvd enda, Macjomfru som jeg er.

Gammel 10-09-12, 09:54   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bildet på Facebook, nå vil jeg ha det inn på foreldreportalen.

Gammel 10-09-12, 09:57   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har bildet på Facebook, nå vil jeg ha det inn på foreldreportalen.

Høyreklikk, akkurat som på pc. På min Macbook betyr det å klikke med to fingre, men det kan vel også være epletast+klikk. Det kan du sette opp selv også. På iMacen trykker vi på høyre side av musen.

Gammel 10-09-12, 09:57   #5
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Høyreklikk (eple+klikk), "kopier bildeadresse". I allefall i Safari.

Gammel 10-09-12, 09:58   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken nettleser bruker du?

Du må "sekundærklikke" og velge noe ala Kopier bildeadressen, og så lime den her inne bilde-tagger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:01   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Funker ikke å holde inne epletasten og klikke, ei heler klikke på høyre side av musa eller med to fingre. Det er en stasjonær Mac, om det har noe å si.

Jeg bruker Firefox og aner ikke hva sekundærklikking er for noe.

Gammel 10-09-12, 10:02   #8
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sekundærklikk er det Apple kaller høyreklikkingen. Gå i Systemvalget ditt og se på innstillingene der.

Gammel 10-09-12, 10:06   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sekundærklikk er det Apple kaller høyreklikkingen. Gå i Systemvalget ditt og se på innstillingene der.

Jippi!

My ass at Mac er så enkelt.

Gammel 10-09-12, 10:08   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sidan du seier "tvangskonvertert", er det ein lånt Mac? Det er ganske stort rom for å gjere individuelle innstillinger på Mac, så det kan hende brukeren før deg har stilt på og tatt bort høgreklikking. I så fall må du inn på systemvalg (ligg i docken) og deretter velje kontekstmeny. Her ser du kva macen er stilt inn på.

Sekundærklikk er det vi kaller høgreklikking til vanleg.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:08   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mac er enkelt. PC derimot....
Mener jeg har lagt inn tråd om hvordan du endrer oppsettet på mac-mus her før.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:09   #12
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jippi!

My ass at Mac er så enkelt.

Det er mykje enklare enn Windows, du må bare vende deg til det, først.

Gammel 10-09-12, 10:11   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har både Mac og Iphone nå, og jeg synes det er litt overdrevet at det er såå mye enklere. Det er iallfall mer «trykking» (altså flere tastetrykk for å få utført det man skal) med Iphone enn det var med HTC.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:51   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Sidan du seier "tvangskonvertert", er det ein lånt Mac?

Nei, byttet jobb, og dermed byttet platform.

Pfft. Jeg har sittet på begge deler tidligere, og er ikke enig altså. Men jeg prøver igjen, med godt mot, så får dere spørre meg igen hva jeg syns om et halvt års tid.

Gammel 10-09-12, 12:03   #15
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Magic mouse, og der kan jeg ikke høyreklikke. Hvordan gjør jeg det da?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:19   #16
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Joda, du kan det, Anne. Men du må endre i preferences først, sånn som Bai forklarte lenger opp. Min er satt opp til å høyreklikke på høyre side, akkurat som en vanlig mus. På macbooken har jeg styreflate, og der trykker jeg med to fingre for å høyreklikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:19   #17
Input

Input sin avatar

Standard

Du skal kunne høyreklikke som på en vanlig mus. Se i innstillingene dine.

Gammel 10-09-12, 12:22   #18
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har brukt 2 år. Foretrekker fortsatt Windows.

Gammel 10-09-12, 12:29   #19
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Nei, byttet jobb, og dermed byttet platform.

Pfft. Jeg har sittet på begge deler tidligere, og er ikke enig altså. Men jeg prøver igjen, med godt mot, så får dere spørre meg igen hva jeg syns om et halvt års tid.

Det skal eg gjere.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har Magic mouse, og der kan jeg ikke høyreklikke. Hvordan gjør jeg det da?

Du finn det på kontekstmeny.

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg har brukt 2 år. Foretrekker fortsatt Windows.

Den største forskjellen til mitt bruk, er at eg finn utav ting sjølv. Og så får eg ikkje senebetennelse av touchpaden, slik eg som oftast gjer på pc.

Gammel 10-09-12, 12:31   #20
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er for mye å finne ut av selv, særlig når det gjelder bildebehandling. :lat: Jeg føler at når jeg importerer noe til Macen så blir det liksom "borte". Jeg liker katalogstrukturen til Windows. Selv broren min som jobber med dette og er Apple-fanatiker er enig i dette. Men jeg må antagelig ta meg selv i ørene og gjøre en jobb selv, finne ut av det selv, ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.