Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

God sovepose for store barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 12:33   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God sovepose for store barn?

Sønnen min og jeg skal på hyttetur og han trenger sovepose. Han er åtte år og 140 lang. Vi kommer aldri til å sove ute i minusgrader, men litt kjølig inne på hytta kan det nok være. Fint om den kan brukes til overnattingsbesøk også.

Har dere noen anbefalinger?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:36   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sovepose for store barn?

Jeg ville kjøpt en i voksen størrelse. Det er jo ikke mange år før han er innenfor voksen lengde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:38   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et godt poeng. Hvilke typer og merker anbefales?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:40   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han bør i hvert fall ha voksenpose. Min eldste på 135 er snart for lang for juniorposen sin.

Jeg har hatt ajungilakposer i mange år, og synes de har fungert bra. Den første brukte jeg i over 20 år, men den er nå byttet ut med en supergod (og superdyr) dunpose. Hvis du googler sovepose+test finner du flere artikler om pris vs. kvalitet.

Gammel 11-09-12, 12:44   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke kjøpt soveposer på mange år, siden de har gått litt i arv, men barnestørrelse hadde de bare til de var sånn rundt sju tror jeg. Det er mange merker og typer å velge i, når det er til såpass moderat innendørsbruk trenger den ikke være så veldig avansert.
Hvis en skal sove ute i 20 minus er det litt mer å tenke på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:46   #6
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Kjøp ein sovepose i vaksenstorleik, ja. Minste her, snart 8 år, er ca 134 cm og juniorposen er veldig akkurat no, så her blir det sovepose til bursdagen. Vi har ulike merker i familien, t.d. Ajungilak og Haglöfs, og alle fungerar strålande til vårt bruk, dvs. stort sett inne i hytter, klasserom på Norway Cup og sånt. Vi har soveposar med komforttemperatur ned til omtrent 5-7 grader og ekstremtemperatur ned til 2-3 minusgrader. Noko meir enn det er det ikkje vits i for vårt bruk, då smeltar vi vekk i løpet av natta. Teppeposar blir for kaldt igjen til anna enn rein sommarbruk.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:50   #7
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er en test av soveposer til under 500 kr:
http://www.klikk.no/helse/article634076.ece
Den er fra 2010, men den sier litt om hva du får for pengene.

Jeg tror jeg ville lagt i litt mer penger, så har han en pose som kan vare i mange, mange år. Her er en test der vinneren koster kr 1500:
http://www.klikk.no/helse/dinkropp/f...icle365515.ece

Gammel 11-09-12, 13:42   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte sovepose til 10-åringen i mai, jeg likte kvaliteten på Ajungilak sin best. Det er en pose han kan ha til han tjener egne penger, hvis den ikke ødelegges eller mistes. Poden var også veldig fornøyd etter Lavvotur. Husker ikke helt navnet men tror det var Kompakt Summer, eller tilsvarende; betalte rundt 800,- på G-Sport (De store kjedene har ofte tilbud / lavere pris enn listepris).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 14:50   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte nettopp en Helsport Alta Short til poden på 10 år. Han hadde vokst ut av juniorposen sin. Han prøvde den i helga og var veldig fornøyd. Det er en kortere voksenpose.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.