![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AeropressEbay er og rimelig, jeg kjøpte en der og betalte under 200, i butikken her koster den over 400. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AeropressHvor har dere bestilt fra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aeropress
Tror ikke man får gratis frakt på kjøkkenutstyr. Jeg får kun priority express på det. Og så skal de alltid ha penger for import fees, selv om det er under 200 kronersgrensa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
Jepp, det stemmer. Ca. 80 kroner i import fees.
![]() |
![]() |
#10 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: AeropressAmazon UK har tydeligvis endret policy, og sender ikke lenger kjøkkenutstyr til Norge med vanlig post. Men det koster fortsatt under 300 kroner totalt for en Aeropress med ekspresslevering derfra da, så det er fortsatt billigere enn i butikk i Norge. Og selve maskinen koster uansett 180 kroner og er ikke momspliktig. Hvordan man får igjen de 75 kronene de vil ha i momsdepositum vet jeg ikke, men det regner jeg med Amazon kundeservice svarer på hvis man spør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: AeropressDenne kommer under 200 kronersgrensa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
Nope, det kom på nærmere 400 da jeg bestilte i går - ke 385,16, for å være helt nøyaktig. Uansett er det jo billigere enn i Norge (for ikke å snakke om at de ansatte i 5 butikker bare har sett rart på meg når jeg har spurt etter produktet). Selve varen kostet under 200, det stemmer, men det kom til 8,35 pund i "import fees" likevel.
![]() |
![]() |
#13 |
-
Et eBaytips som kan være nyttig hvis man bestiller fra den linken er, siden totalprisen med frakt blir 250 kroner, å be avsender spesifisere vareverdi separat fra fraktpris på tolldeklarasjonen. Siden varen koster under 200 slipper du uansett moms, men hvis avsender bare har deklarert med total verdi over 200 kroner kan du få noen omfattende runder med postfortollingen før du får utelevert pakken din uten å betale både moms og Postens vanvittig høye gebyrer først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
-
Neida, du har ikke betalt "import fees". Du har betalt "Import Fees Deposit", og om disse sier Amazon følgende: "In the event that the Import Fees Deposit exceeds the Actual Import Fees, Amazon will refund the difference to you.", siden det ikke er noen avgifter på dette, skal du ikke betale så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|