|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
![]() Tips og råd om bidragHei hei |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragNeida, kalkulatoren fungerer også selv om man ikke er enige. Du kan be NAV fastsette bidraget. Imidlertid er det et gebyr (rettsgebyr) for å få dette til.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragDu fyller ut dette skjemaet, du trenger ikke vite noe som helst om fars inntekt.
![]() |
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Tips og råd om bidragTakker for svaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Tips og råd om bidrag
Takker for hjelpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Einsam
|
Den tusenlappen det koster dere hver i gebyr å fastsette bidraget, er vel verdt anvendte penger for de, høres det ut som. NAV kan ikke innhente denne informasjonen uten at en av dere først søker om at de skal fastsette bidraget, vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nybegynner
![]() |
Takker for svaret! Ja du har helt rett i at det er vel anvendte penger, men far derimot er ikke helt enig. Han vil vi skal ordne det selv, og grunnen til det er høyst sannsynlig fordi han da kan betale nettopp det han selv vil. Vi ble aldri enig om beløp, her var det far som fastsatte... Og ja, samværsavtale burde være på plass :/ men til nå har det vært far som skriver avtalene og vil at jeg bare skal signere. Men kan man ikke innhente standard samværsavtale på nav? Da jeg har forstått og opplevd hvor utrolig manipulerende og egoistisk han kan være, så tør jeg kke skrive under på noen ting... uten en advokat hehe...! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips og råd om bidragSamværsavtale kan ikke NAV bidra med. Da bør du heller kontakte familievernkontoret. Fordelen med å la NAV ta seg av bidragsberegningen og -innkrevingen er at da overlater du alt peset til andre.
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
Takk for svaret! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Crazy Cat Lady
|
Den tusenlappen det koster å få fastsatt bidrag hos NAV kan du også søke om å slippe å betale hvis du har tilstrekkelig liten inntekt.
![]() |
![]() |
#13 |
Nybegynner
![]() |
Takker for hjelpen, det var jeg ikke klar over |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragSend krav. Du kan søke om å slippe å betale gebyret siden du er student. |
![]() |
![]() |
#15 |
Nybegynner
![]() |
Takk for hjelpen! Veldig fint å få innspill og erfaringer |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Tips og råd om bidragTakker så mye for svar og råd, fått mye mer oversikt over hvordan det egentlig skal være. Til nå har jeg fått bidrag på 2000-3000 kr, noe jeg tviler sterkt på at stemmer!?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragFor ett barn? Det kommer jo helt an på samvær og inntekt. Jeg får ca fire for to barn som ikke har samvær i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
#18 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo ikke akkurat lite, hvis det var det du mente? Bidrag er ikke til for å dekke 50% av dine utgifter totaltsett.
![]() |
#19 |
Nybegynner
![]() |
Her dere blitt enig om den summen sammen eller har dere brukt NAV? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Tips og råd om bidragHelt inntil han var 5-6 mnd fikk jeg ingenting i det hele tatt, og så begynte jeg å få 2000 kr i mnd. Jeg er fulltidsstudent, har ikke jobb utenom, og har hovedomsorgen for gutten. Faren har han annenhver helg og annen hver jul og to uker om sommeren. Og i forhold til min inntekt/stønad kan vi vel gjerne kalle han for millionær ja. I det siste har jeg trumfet igjennom å få 3000 kr siden jeg har betalt barnehage, vogn til barnehage og parkdress og div utstyr han trenger i barnehagen. Så hvis dere synes det er mye, så lurer jeg litt på hva dere jobber med eller hvor dere får penger fra |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
bidrag til aleinemor |
|
|