Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilken jakke skal jeg strikke?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-12, 01:08   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hvilken jakke skal jeg strikke?

Må ha nytt strikkeprosjekt! Helst i går.

Og nå er det min tur. Og jeg skal strikke jakke til meg selv. Vil ha en enkel cardigan som er relativt kjapp å stikke.
Gjerne innsvingt.

Kankje nen har tips til andre enn de jeg har funnet og? Må finne garn på husfliden eller garnstua her, for jeg har ikke tid til å vente på posten.

Dnne har jeg strikket til Nessie tidligere. Kjapp å strikke, tynn og god, men jeg har jo strikket den før...

Denne er litt røffere i stllen.

Denne likte jeg kjempegodt. Men sørrelsene var så teite. S/m eller l/xl? Jeg er heller en m/l men det går vel ikke an da?

Vanselig valg. :tenke:

Sist redigert av Mjau : 15-09-12 kl 09:17.
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 01:08   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken jakke skal jeg strikke?

Oh. Masse skrivefeil. Tilgi meg for det, vær så snill?

Gammel 15-09-12, 01:18   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ikke den

Sist redigert av Mjau : 15-09-12 kl 09:16.
Gammel 15-09-12, 01:20   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ikke denne

Sist redigert av Mjau : 15-09-12 kl 09:16.
Gammel 15-09-12, 01:44   #5
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jakke nummer 2 var kjempefin!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 07:45   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to siste i første innlegg. Og nessie-genseren. Jeg tenker på den selv og vurderer da å sy på paljetter øverst

Gammel 15-09-12, 07:56   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nummer 2.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 08:26   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg veit ikke hva du skal ha, men jeg ser at den lyseblå i midten blir mitt neste prosjekt til meg sjøl. kanskje den beige under den også. De andre falt jeg ikke så veldig for.

Jeg bryr meg ikke om noe ser vanskelig ut. Jeg bare går i gang, og regner med at jeg finner ut av det jeg må etter hvert. Skal jeg lære meg noe nytt, så må det jo foregå sånn. Jeg klarer i alle fall ikke lese meg opp på strikking på forhånd.

Gammel 15-09-12, 08:35   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ja, sånn har jeg også gjort det. Jeg har strikket jakke i kunststrikk også, så det går mest på at jeg vil det skal gå litt kjapt uten for mye tenking denne gangen.
Selv heller mer mot den første eller nest siste i første innlegg i dag.

Gammel 15-09-12, 09:01   #10
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Likte best den lyseblåe med flettemønster eller den siste i innlegg 4

Gammel 15-09-12, 09:01   #11
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Den første var kjempefin. En sånn ville jeg ha strikket om jeg kunne strikke.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 09:11   #12
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte nummer 2 best!

Gammel 15-09-12, 09:19   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Tusen takk for tilbakemeldinger.
Fjernet de jeg har klart å eliminere nå.
Liker nr to jeg også. Men den er veldig lite pyntet da. Som om jeg pynter meg så ofte. :hehe:
Den ville blitt veldig fin i grått?

Gammel 15-09-12, 09:52   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte veldig godt den perlestrikkete i midten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 10:03   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Den i midten, ja. Er den innsvinget eller ser det bare slik ut?

Gammel 15-09-12, 10:17   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Tror den har litt innsving ja.

Bør jeg strikke medium eller large da? Jeg er vl en 38/40 på overkroppen, men skal jo ha genser under også. Må vel bare måle litt og se kanskje.

Gammel 15-09-12, 10:20   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den nr 2, som er litt røffere i stilen.
Jeg ville kanskje hatt den litt lenger. (men det er nok fordi jeg er så lang i ryggen )

Ellers er jo min veldig fin da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 11:07   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Jeg lander på den i midten tror jeg. Så kan jeg jo heller strikke to?

Gammel 15-09-12, 11:13   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg lander på den i midten tror jeg. Så kan jeg jo heller strikke to?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.