|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerhttp://www.aftenposten.no/nyheter/ir...--6992284.html
![]() |
#3 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerJeg tenker vel at det er dilling hun mener, ikke at reelle behov skal ignoreres.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerNærhet, trøst og omsorg går ikke under service i mitt hjem. Her er det ingen som får service, med unntak av korte perioder, f.eks. ved sykdom.
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemer
Enig. |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerJeg skjønner hva hun mener. Jeg kunne aldri tenke meg å drive med hard skrikekur, men jeg tror også det kan bli for mye service på natten etter de første månedene med nattamming. Det er ikke nødvendigvis noen fordel for verken barn eller voksne å bruke natten på bæring, mating, flytting rundt i huset for å sove med foreldre og så videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men denne saken er et motsvar til gårsdagens sak om skrikekurer, og jeg skjønner ikke sammenhengen mellom søvnmangel og motstand mot skrikekurer. Vi valgte samsoving bl.a. fordi det var det som ga alle mest sammenhengende søvn.
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerSkrikekurer er det søvntiltaket som har fungert best her i huset, så jeg har troen på det, absolutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerJeg mener at man kan aldri gi barna "for mye omsorg".
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerOk, for å være hakket mer seriøs enn min tidligere sleiving.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerJeg vil vel tro at hun mener "omsorg", altså den den overdrevne omsorgen - dilling og dulling. Og jeg vil vel også tro hun snakker om større barn, ikke spebarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerJeg tror heller ikke man kan gi for mye omsorg. Men helsesøsteren er vel inne på at noen må huske å tenke på seg selv. Det er fort glemme at man selv trenger søvn i småbarnstiden. Men familier må selv velge hvordan de skal løse det. Det er ingen fasitsvar på hva som fungerer.
![]() |
#14 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerDårlig ordvalg, ellers ingenting hårreisende ved det hun sier.
![]() |
#15 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerVi fulgte helsessøters råd og brukte skrikekur på elstemann når han var over året. Vi fikk nattskrekk i stedet. Tror han var over tre før han kunne flytte på eget rom (jeg har fortrengt tiden tror jeg). Så jeg foretrekker dilling framfor skrikekurer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
frakoblet
|
Klart det funker, men er det bra for barnet?
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerJeg er enig med Miss N her. Dette er nok vel så mye et angrep på dilling. Jeg synes det er påfallende hvor mye mer "trøbbel" det er med barn nr en enn med dem om kommer etterpå. :btdt:
![]() |
#18 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerJeg synes det er langt mellom å kjøre skrikekur og å ha full service på natters tider i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tja, mine har hatt skrikekurer begge to, og de er sunne, friske og later ikke til å ha traumer av noe slag. Tror ettervirkningene blir større hos de som har foreldre som adlyder hvert minste vink, ting tyder på at de sliter skikkelig en 15-16 år seinere, iallfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|