Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

[Excel] Betinget formatering

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-12, 09:57   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Excel] Betinget formatering

Jeg har 130 rader med flere kolonner. Lengst til høyre er det en kolonne med den høyeste verdien på hver rad. Jeg vil at den verdien som er høyest på hver rad skal bli grønn. Dette får jeg enkelt til med betinget formatering på en og en rad. Men jeg får det ikke til om jeg markerer hele området og skal gjøre dette på alle celler.

Er det noen som har et bra tips så at jeg slipper å gjøre det på 130 rader?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 10:01   #2
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Excel] Betinget formatering

Funker det å kopiere formatet av den føærste kolonnen (det der tenget for kopiere format, du vet) og spre det utover de neste 129?

Gammel 18-09-12, 10:31   #3
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Du kan markere alle radene og legge inn samme formatet i dem alle på en gang. Jeg har sett det blitt gjort.

Gammel 18-09-12, 13:04   #4
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

JEg leker litt med dette nå, og problemet med denne betinget formatering av den høyeste verdien er at det er forulert som "den høyeste verdien i det merkede området" og merker du floere kolonner, så blir det merkede området flere komonner, og det betinget formqterer bare den høyeste i området, ikke i hver kolonne.

Kopiere formatering av første kolonne og så utføre på nummer to. Så på nummer tre. Så på nummer fire. Det er eneste måten jeg får til denne betingede formateringen til å virke.

Sånn ellers liker jeg betinget formatering altså. Og fargeformatering og sortering og utvalgskriterier, jepp, digger det. Men betinget formatering av 130 individuelle kolnner ser jeg ikke en lett løsning på. Betinget formatering av røde alle tomme celler i 130 kolonner er ikke noe problem, men dette blir noe annet. Jeg fikk det ikke til. Men jeg er ingen ekspert, altså.

Gammel 18-09-12, 14:25   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar, da skal jeg prøve meg litt, foreløpig har jeg ikke funnet løsningen, men jeg har ikke prøvd alt. Litt irriterende for dette burde gå!

Gammel 18-09-12, 14:28   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Malama, du hadde rett. Kopier format rad for rad går. Litt tungvint, men det er i hvert fall en løsning. Tusen takk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.