|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva slags klær har barn i Oslo/Akershus på seg om morgenen om dagen?Her er det kaldt på morningen når vesla skal på skolen. Hva har deres barn på seg når de går til skolen nå på morningen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg på morningen om dagen?Jeg sjekker yr dagen før for å se hvor kaldt det skal bli, men nå i dag hadde snuppa på vanlig klær ( ullsinglet inners og tynne ullsokker ) bergans tykk fleece jakke og pannebånd. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg på morningen om dagen?Poden hadde i dag langermet ulltrøye under en halvlang tøyjakke, tynn lue og tynn buff. Dongeribukse og joggesko. Han har ikke langt å gå utendørs, så han synes dette er nok.
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg på morningen om dagen?Vanlige inneklær, er det vått/vind/kaldt har han en høstdress, ellers jakke, og så joggesko eller støvler etter været. Lue, votter og ull har vi ikke begynt med ennå (det har stort sett vært rundt 10 grader når han leveres).
|
|
|
#5 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg på morningen om dagen?Rusket: Tynn lue, genser, allværsjakke.
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg på morningen om dagen?Niåringen min tar skolebuss som henter han hjemme, så han er ikke ute og går så tidlig, så han har bare på seg en langermet genser og en høstjakke. Vanlig bukse og joggesko. Dessuten er han veldig varm av seg, så han trenger sjelden å bruke så veldig varme klær.
|
|
|
#8 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg på morningen om dagen?Bukse, genser, jakke, sokker, joggesko. Av og til pannebånd.
|
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?Vanlige klær, allværsjakke på toppen. Minste har begynt med ullgenser (tynn) etter eget valg, eldste kunne gjerne gått i t-skjorte. Eldste sykler til skolen, minste blir kjørt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
superbruker
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?Storepropellen; jeans, t-shirt, jakke, joggesko og caps.
|
|
|
#11 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?Vanlige inneklær, joggesko, tynn dunjakke og tynn lue (om det er under 10 grader og litt surt). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?3-åringen min hadde jeans, sokker, tynn bomullsgenser, collegejakke, vindjakke, goretex-sko og tynn bomullslue i dag. Skal ut og kjøpe en kulere / lettere lue i dag, og kanskje et pannebånd hadde vært lurt.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?Hmm, ser at vi kler på litt mer, men vår er jo bare ett år og springer ikke så mye som skolebarn. Hun hadde silke/ullbody og ditto strømpebukse og bomullssnekkerbukse over, og på vei til barnehagen hadde hun ullribb-bukse og ullgenser pluss lue og goretex-støvlettene sine. Det var 10 grader.
|
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?Vanlige klær og allværsjakke utenpå.
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?Jeg er en skikkelig frysepinn, så mine har på bukse, genser, ev. tynn ullgenser, boblejakke og lue. De har stort sett på seg t-skjorte når jeg henter de. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg på morningen om dagen?
Poden har akkurat det samme. I dag var det 8 grader på morgenen, det kaldeste hittils i uka, så han fikk med en fleece i tilfelle det skulle bli kjølig resten av dagen. Han klaget ikke over temperaturen på vei til skolen (og han sier fort i fra om han er kald). Han har allværsbukse hengende på skolen, så den kan han dra på om det blir vått/kaldt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?Bumullsgenser, bukse og bomullsokker, tynn fleece, vindjakke, bomullshals og bomullslue, samt joggesko. På vei hjem dropper han som regel fleecen.
|
![]() |
|
|